نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: در کشور هنوز قانون وزارت راه و شهرسازی نوشته نشده و به تصویب نرسیده است.

وجود 8 میلیون بیکار در کشور/ هنوز قانون وزارت راه و شهرسازی را ننوشته‌ایمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب و شاهین دژ در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، با بیان اینکه مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و به بیانی دیگر باید احتمال ریسک را مدیریت کنند، اظهار داشت: در حال حاضر اداره امورعمومی کشور از سه عارضه کلان رنج می‌برد و ما تا به این مسائل نپردازیم اوضاع کشور بهتر نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از پیامد‌های این عوارض این است که منابع ملی تخصیص بهینه‌ای پیدا نمی‌کند و به دنبال آن حلقه‌های معیوبی به وجود خواهد آمد و وصله‌های ناجوری به نظام و دولت چسبیده می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب و شاهین‌دژ تصریح کرد: ما در کشور هنوز سیاست‌گذاری جامعی  برای بخش‌های کلان نداریم و نگاهمان به مسائل راهبردی نیست و به هر میزان که کارگزاران قوی و کارآمدی را وارد عرصه می‌کنیم در خیلی از زمینه‌ها توفیق نمی‌یابیم از این رو ما به وزرایی نیازمندیم که دارای مبانی فکری استراتژیک باشند و مدیریت دانش‌بنیان را در بخش‌های کشور عملیاتی کنند.

وی بیان داشت: عارضه منفی دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که ما کشور را به صورت بخشی و جزیره‌ای اداره می‌کنیم و بسیاری از ما در دولت و مجلس به دنبال توسعه نیستیم بلکه توسعه طلبیم.

محبی‌نیا ادامه داد: در دولت نیز این مسئله وجود دارد به عنوان مثال مسئول بخش کشاورزی خواهان این است که همه منابع به بخش او تخصیص پیدا کند و این چرخه دامنگیر همه وزارتخانه‌ها می‌شود و در نهایت ما بر اساس سیاست‌گذاری عمومی دیگر کشورها پیش نمی‌رویم و وقتی گفته می‌شود که در چهار سال آتی اولویت کشور، گسترش حمل و نقل ریلی است همه وزرا، نمایندگان و استانداران باید متوجه این هدف مهم باشند و آیا ما اینگونه عمل می‌کنیم؟ جواب خیر است.

نماینده مردم میاندوآب و شاهین‌دژ گفت: ما فرودگاه را به دولت تحمیل می‌کنیم و قبل از اتمام، آن پروژه تعطیل می‌شود. مگر می‌شود ساختمانی را بدون حساب و کتاب ساخت. آن فرودگاه به صورت توسعه طلبانه به اجرا درآمد اما مؤلفه‌های توسعه را دارا نیست، به همین دلیل حلقه‌های معیوب به وجود خواهد آمد.

وی تأکید کرد: ما به وزیری شجاع نیاز داریم، برادران و خواهران از انتخاب وزرای شجاع و اینکه حرف‌هایشان را بزنند نهراسید و من به زنگنه گفتم که تجربیاتی که در این سال‌ها به دست آورده‌اید را با خود نبرید. آقای شریعتمداری صنعت ما مرده است خودت را فدا کن و صنعت را احیا کن!

محبی‌نیا افزود: عارضه دیگر این است که سطح تصمیم‌گیری ما هنوز در هیجانات و احساس به سر می‌برد و در برخی موارد شیپورها به خاطر خدا نواخته نمی‌شود.

نماینده مردم میاندوآب و شاهین‌دژ تصریح کرد: باید برنامه‌های آخوندی را مورد بررسی قرار دهیم و اگر وزیری در حد اجرای برنامه‌های حمل و نقل و مسکن است باید به او رأی داد اما اگر مسئله اصلاح‌طلب و اصولگرا به میان بیاید شیپور به خاطر خدا نواخته نشده است.

وی اظهار داشت: در فراکسیون ولایی اگر چارچوب مورد نیاز یک وزیر را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این وزیر به درد جمهوری اسلامی ایران می‌خورد در صورتی که به او رأی ندهیم باید پاسخگو باشیم و من فکر می‌کنم آخوندی وزیری است که شجاعت لازم را برای اداره این وزارتخانه داراست و می‌تواند ادامه‌دهنده طرح‌ها و برنامه‌هایی باشد که در چهار سال آتی ادامه خواهد یافت.

محبی‌نیا بیان داشت: آخوندی جدایی از حمل و نقل و مسکن برای اتخاذ تصمیم در هیئت دولت کارایی لازم را داراست به عنوان مثال یکی از کارهای شاخص او شکستن حبس شبکه ریلی است که در برنامه ششم توسعه هم به آن اشاره شده است و ما نمی‌خواهیم تنها در داخل مرزهای ایران محبوس شویم و توجهی که در این راستا به سمت عراق، ترکمنستان، پاکستان و افغانستان به وجود آمده به این دلیل است که ما نمی‌خواهیم سایه جهان بر سر ما باشد بلکه باید سایه ایران بر سر جهان باشد.

نماینده مردم میاندوآب و شاهین‌دژ تأکید کرد: راه‌اهن چابهار، زاهدان، مشهد، اصفهان و اهواز از خود محور به ریل‌ محور رسیده‌ایم در این میان خانم الماسی خطاب به وزیر راه گفت که برای کشور چه کار کرده‌اید؟ خانم الماسی در این مملکت 20 میلیون خودرو وجود دارد و در سال 84 تلفات جاده‌ای، 27 هزار نفر بوده است در حالی که در سال 95 این رقم به 15 هزار و 900 نفر رسیده است و این به یعنی اینکه در این حوزه حیات مدیریت وجود دارد.

وی بیان داشت: در کشور هنوز قانون وزارت راه و شهرسازی نوشته نشده و به تصویب نرسیده است.

محبی‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور ما به گونه‌ای است که 23 میلیون نفر بد مسکن وجود دارد. تقاضا دارم برای اینکه بتوانیم حمل و نقل را به کمک اقتصاد و تفکر استراتژیک برقرار کنیم خارج از نگاه‌های سلیقه‌ای به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رأی مثبت بدهیم.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار