حل اختلاف طرفین دعوی در موضوع اوراق ملکی مهمترین هدف راه اندازی این مجموعه است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پیری رئیس مرکز دعاوی ملکی شهرستان ارومیه در آئین آغاز بکار نخستین مرکز دعاوی ملکی کشور در ارومیه که در سالن امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، حل اختلاف طرفین دعوی در موضوع اوراق ملکی را مهمترین هدف راه اندازی این مجموعه عنوان کرد و گفت : آرای این مرکز لازم الاجراست و با فعالیت این مرکز می توان در کاهش پرونده های ورودی دعاوی اوراق ملکی به سیستم قضایی کشور گام های موثری را شاهد باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی هم در این جلسه به اهمیت فعالیت های مرتبط با اوراق ملکی پرداخت و گفت: افراد در جامعه با اعتماد به مشاوران ملکی مراجعه می کنند و نباید با رفتار برخی از مشاوران ملکی که ابزاری برای افراد سود جو شده اند، اعتماد عمومی اجتماعی را مخدوش کرد.

علیزاده تصریح کرد، با هدف بستر سازی مناسب برای فعالیت مشاوران رسمی املاک، باید دفاتر مشاوران غیر مجاز املاک تعطیل شود تا زمینه برخی از سوء استفاده های رایج نیز برچیده شود.

در این مراسم نصرتی راد معاون دادستان ارومیه نیز در سخنانی به اهمیت جایگاه داوری دعاوی ملکی پرداخت و گفت: موضوع حکم و داوری ریشه در سنتهای مردم این کشور دارد چرا که در سال های دور مردم با مراجعه به ریش سفیدان اجازه طرح دعاوی در محاکم قضایی را نمی دادند.

مرکز دعاوی ملکی ارومیه، نخستین مرکز از این جنس فعالیت در کشور است و در آینده نزدیک فعالیت های آن در سایر شهرستان های آذربایجان غربی نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ب

 

نخستین مرکز دعاوی ملکی کشور در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.