مدیرکل زندان‌های فارس از جمع‌آوری ۷ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های استان فارس در جلسه هیئت امناء و بررسی عملکرد ستاد دیه استان در 5 ماهه نخست امسال با اشاره به وجود بیش از۱۲۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد را درسطح زندان‌های استان، گفت: در ۵ ماهه نخست امسال مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و ۶ میلیارد تومان به صورت تعهدی جمع‌آوری شده است.


وی افزود: باید با همت ستاد دیه تلاش کنیم تا زمینه آزادی بیش از ۱۲۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد را درسطح زندان‌های استان فراهم کنیم.


حیات‌الغیب ادامه داد: پارسال تعداد ۴۱۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد با تلاش ستاد دیه و کمک خیرین نیکوکار از زندان آزاد شدند و این آمار باید امسال افزایش یابد.


وی اظهار داشت: با همت خیرین ۵۳ پرونده در این جلسه بررسی و زمینه آزادی آنان به زودی فراهم می‌شود و انتظار می‌رود در جهت حمایت از این قشر آسیب دیده همه نهاد‌های حمایتی و خیرین نیکوکار با مجموعه ستاد دیه و زندان‌ها همکاری داشته باشند.


اصغر تراب‌پور مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و تا پایان شهریورماه این رقم به ۴۸۰ نفر می‌رسد.


اصغر تراب‌پور بیان کرد: امسال ۲۸ نفر زندانی زن آزاد شده است و تا پایان شهریور این رقم به ۳۷ نفر می‌رسد که در مقایسه با پارسال نزدیک به ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.


وی افزود: در حال حاضر ۱۲۷۴ نفر زندانی در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که از این تعداد ۹۱۲ نفر زندانی مالی، ۲۵۶ نفر مهریه و نفقه، و ۵۶ نفر حوادث کارگاهی است.


مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه فارس تصریح کرد: استان فارس در جرائم مالی و مهریه و تصادف منجر به فوت در صدر استان‌های کشور قرار دارد که این آمار برای استان قابل تأمل است.
انتهای پیام/ر

جمع آوری ۷ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان فارسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.