صدر اعظم سابق آلمان به مقامات کشورش توصیه کرد موضوع کریمه را دلیلی بر قطع روابط با روسیه قرار ندهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس؛ «گرهارد شرودر»، صدراعظم سابق آلمان، از سخنان «کریستیان لیندر»، رهبر حزب دموکراتیک آزاد، که گفته بود « موضوع الحاق شبه جزیره کریمه را به روسیه همانند یک پدیده موقت؛ اما بلندمدت بدانید»، استقبال کرد و اظهار داشت: مردم آلمان خواستار عادی سازی روابط با روسیه هستند. بحث و جدل بر سر شبه‌ جزیره کریمه بی‌حاصل است و موضع روسیه در این باره تغییر نمی‌کند. نباید مسائل دیگر را به این موضوع ارتباط دهیم.

وی در ادامه از اظهارات اخیر رهبر حزب دموکراتیک آزاد آلمان درباره کریمه حمایت کرد و گفت: در مقایسه با کسانیکه معتقدند تحریم و منزوی کردن روسیه کمکی به حل بحران کنونی می‌کند، «کریستیان لیندر» تیزبین تر است. مردم ما به برقراری روابط با روسیه نیاز دارند و لیندر این موضوع را به خوبی درک کرده است. هیچ چیز در کریمه تغییر نمی‌کند، تا زمانیکه مسائل جدا از یکدیگر مورد ارزیابی قرار بگیرند. من مایل هستم کمکی به بهبود روابط اتحادیه اروپا و روسیه کنم.

شرودر در سال‌های 1998 تا 2005 صدراعظم آلمان بود و اخیرا به عضویت هیئت مدیره شرکت روس‌نفت درآمده است. او یکی از دوستان نزدیک «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

ابراز تمایل صدر اعظم سابق آلمان به بهبود روابط اتحادیه اروپا با روسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار