مارتین شولتس در گفتگو با هفته‌نامه اشپیگل آلمان، اظهار داشت دونالد ترامپ خطری برای آمریکا و همه کشورهای جهان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، مارتین شولتس –کاندیدای حزب سوسیال دموکرات آلمان در انتخابات آینده این کشور – گفت دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای کشور خود و نیز دیگر کشورهای جهان، خطر محسوب می‌شود. رقیب سیاسی آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان – همچنین رئیس جمهور آمریکا را به سهل گرفتن مسائل پیچیده سیاسی متهم کرد.

شولتس در مصاحبه با هفته نامه آلمانی اشپیگل گفت: «برای من مشخص بود وضع پرتنش کاخ سفید نیز دونالد ترامپ را بیدار نخواهد کرد.» شولتس همچنین افزود عملکرد ترامپ از پیش‌بینی‌هایی که درباره او می‌کرده است نیز ضعیف‌تر بوده است.

این کاندیدای سمت صدر اعظمی آلمان به خصوص به «خویشاوند گماری ظالمانه» ترامپ اشاره کرد و گفت هنگامی که ترامپ از اجرای قانون درباره اطرافیانش جلوگیری می‌کند، این مسئله را به روشنی آشکار می‌سازد.

وی همچنین گفت ترامپ در اتخاذ «تصمیم‌های سیاسی پیچیده، به متون 140 حرفی» بسنده می‌کند. شولتس افزود: «من در حقیقت معتقدم خلاصه کردن سیاست به پیام‌های توییتری برای سمت ریاست جمهوری آمریکا خطرناک است.» وی افزود: «ترامپ خطری برای کشور خود، و نیز تمام جهان است».

با این‌حال، شولتس گفت در صورتی که به عنوان صدر اعظم آینده آلمان انتخاب شود، می‌تواند به خوبی با ترامپ تعامل کند. وی گفت: «افرادی مانند ترامپ در نهایت به دنبال پیام‌های صریح هستند که خود نیز آن‌ها را منتشر می‌کنند». شولتس به عملکرد گرهارد شرودر – صدراعظم اسبق آلمان – اشاره کرد و گفت وی «به صراحت در جریان حمله به عراق، که خلاف قانون بین‌المللی بود، به رئیس جمهور آمریکا پاسخ منفی داد».

وی همچنین گفت باور دارد در تعامل با ترامپ، نسبت به آنگلا مرکل عملکرد بهتری خواهد داشت. مرکل تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی در سمت خود باقی خواهد ماند.

پس از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، مرکل از وی به شدت انتقاد کرد. وی در پی این رویداد گفت: «تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق آب و هوایی پاریس بسیار ناراحت کننده است.»

همچنین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ماه مه اظهار داشت: «اروپایی‌ها باید سرنوشت خود را در دستان خود بگیرند»، زیرا که آن‌ها نمی‌توانند «به طور کامل به دیگران وابسته باشند». گفته می‌شود منظور وی از این سخنان، وابستگی به آمریکا بوده است.

 

انتهای پیام/

مارتین شولتس، رئیس‌جمهور آمریکا را خطری برای تمام جهان توصیف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار