طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در گچساران آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: این طرح بخشی از طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی است که به موجب آن جوانان تحصیل کرده دانشگاهی پس از طی کردن فرآیند اتصال به واحد کسب و کار و توافق با کارفرما، می‌توانند دوره کارورزی را به مدت شش ماه در کارگاه ها بگذرانند.

مهدی پور افزود: در این طرح فارغ التحصلان دانشگاهی می توانند در کارگاهها و بنگاههای اقتصادی غیر دولتی در مناطق محروم به مدت 9 ماه کار کنند.

وی گفت: این طرح با هدف فراگیری، ارتقاء مهارت و تخصص فارغ التحصیلان بیکار برای جذب موثر و بهتر در بازار کار اجرایی شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گچساران با بیان اینکه این طرح برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است افزود: به فارغ التحصیلان از مقطع کاردانی تا دکتری بین 2 میلیون 700 هزار ریال تا 3 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت می شود.

مهدی پور با اشاره به اینکه علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، «کارفرمایان» و «واحدهای متقاضی جذب کارورز» نیز مخاطبان اجرای طرح کاروزی هستند گفت: در حال حاضر سامانه karvarzi.mcls.gov.ir برای نام نویسی کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است.

وی افزود: دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی 24 تا 32 ساله (که 2سال خدمت سربازی نیز اضافه خواهد شد)در تمام رشته های دانشگاهی غیر از پزشکی برحسب نیاز بنگاه های اقتصادی، خصوصی و تعاونی می توانند به این سامانه مراجعه و نام نویسی کنند

 انتهای پیام/غ

اجرای طرح کار ورزی در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.