مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:در سه سال گذشته افزون بر سه هزار و 600 فرصت شغلی مستقیم دراستان ایجاد شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ صابر مظاهری گفت:این افراد به کارگمارده، از مجموع 10هزار و 256 نفر جوینده کاری بوده است که ظرف سه سال گذشته به این اداره کل مراجعه و مشاوره شغلی به آنها ارائه شده بود.

وی گفت: 9 هزار و 100 نفر از این تعداد در سامانه و مؤسسات کاریابی کهگیلویه و بویر احمد نام نویسی کرده بودند که تاکنون سه هزار و 600 نفر آنها موفق به جذب در سطح نهادها و مؤسسات خصوصی و دولتی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: این تعداد افراد و فرصت‌های شغلی ایجاد شده به جز شغل‌هایی بوده که توسط سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان و یا بانک‌ها از طریق ارائه تسهیلات اشتغالزایی، صاحب شغل شده‌اند.

مظاهری افزود که یکهزار و 568 نفر از این تعداد، افرادی هستند که در قالب «طرح کارورزی» و ظرف یک سال گذشته تاکنون در نهادهای خصوصی استان جذب شده‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد بر اساس اعلام مرکز آمار ایران با 16.4درصد بعد از استان‌های کرمانشاه و چهارمحال وبختیاری سومین استان به لحاظ نرخ بیکاری در بهار سال 95 بوده است.

نرخ بیکاری در این استان در تابستان سال جاری با 9 دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود 13 درصد رسید.

مظاهری با بیان اینکه افزایش نرخ بیکاری در استان تنها مربوط به این دولت نیست و چالشی است که ریشه در گذشته دارد، گفت: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویر احمد در طول بیش از یک دهه اخیر در همه این سال‌ها بین 14تا بالای 17 درصد در نوسان بوده است.

وی معضل بیکاری در استان را مهمترین دغدغه و اولویت کاری مجموعه مدیریتی استان، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: این موضوع همچون بسیاری از معضلات و پدیده‌های اجتماعی دیگر چند عاملی است و نمی‌توان تنها یک عامل را دلیل اصلی در بروز این مشکل قلمداد کرد.

وی فقر و محرومیت تاریخی و حاکم بر آن، ضعف سرمایه گذاری‌های غیردولتی، کمبود زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری، وابستگی شدید اقتصاد به منابع دولتی و بانکی را از عمده دلایل بروز بیکاری در کهگیلویه و بویر احمد ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت که مهاجرت‌های بی رویه، رکود حاکم بر صنعت ساختمان و حتی خشکسالی‌های یک دهه اخیر نیز در بروز پدیده نامیمون بیکاری در این استان دخیل هستند.

مظاهری، افزایش روز افزون جویندگان کار و دانش آموختگان دانشگاهی در سطح کهگیلویه و بویر احمد به عنوان چالش جدی در حوزه اشتغال این استان را یادآور شد و گفت: نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان این استان حدود 29 درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: براساس آخرین برآورد آماری، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در این استان 15 هزار و 654 نفر است.

وی بیان کرد که تعداد فارغ التحصیلان شاغل در این استان 37 هزار و 331 نفر و تعداد جوانان بیکار سنین 15 تا 24 سال نیز 6 هزار و 306 نفر است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.