مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال پیش بینی می شود 900 تن آفتابگردان از کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛،حضرتقلی حیدری مدیر تنظیم بازار محصولات ونهاده های سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال 2 هزار و 400 هکتار از مزارع این استان زیر کشت آفتابگردان رفته است .

وی افزود: محصول زراعی آفتابگردان از کشاورزان استان از 28 مردادماه توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی در 4 مرکز استان به صورت تضمینی خریداری می شود.

حیدری با بیان اینکه خرید آفتابگردان تا 30 آذرماه امسال از کشاورزان ادامه دارد، اظهار کرد: هر کیلوگرم از محصول آفتابگردان 266 ممیز 44 تومان از کشاورزان استان خریداری می شود.

وی افزود: سال گذشته خراسان شمالی رتبه خوبی را در خرید تضمینی محصول آفتابگردان داشته است که پیش بینی می شود امسال هم رتبه خوبی داشته باشیم.

وی با بیان این که خرداد ماه زمان برداشت محصول آفتابگردان از کشتزارهای استان است، گفت: کشت آفتابگردان در شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و گرمه انجام می شود.

گفتنی است:خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزار است.

انتهای پیام/ط

کشت 2 هزار و400 هکتار مزارع آفتابگردان در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.