۶ سرای یار مهربان در پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسن متانت مسئول سرای یار مهربان پایانه شهید دستغیب شیراز گفت: به همت مجمع خیران شهرساز و فرهنگ ساز استان، تاکنون دو سرای یار مهربان در پایانه‌های شهید دستغیب و نمازی افتتاح شده و دو سرای دیگر نیز در پایانه‌های قصردشت و ولیعصر (عج) در دست ساخت است.


وی با بیان اینکه مجمع خیران در حال رایزنی برای جلب حمایت خیران به‌منظور ساخت دو سرای یار مهربان در دیگر پایانه‌های شیراز است، افزود: ایجاد این سراها در مکان‌های پرتردد و پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز و امانت کتاب به شیوه رایگان به مردم، در ترویج فرهنگ مطالعه تأثیر بسزایی دارد.


متانت بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰۰ جلد کتاب در سرای یار مهربان پایانه دستغیب و ۱۷۰۰ جلد کتاب نیز در سرای یار مهربان پایانه نمازی موجود است که تمامی کتاب‌ها به صورت اهدای مردمی و کمک‌های خیران جمع‌آوری شده است.


وی اظهار کرد: کتاب‌ها پس از اهدا، موضوع‌بندی و کدگذاری شده و به صورت رایگان به مردم امانت داده می‌شود.


روح‌الله منوچهری سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: مجمع خیران شهرساز و فرهنگ ساز استان فارس تاکنون چهار سرای فرهنگ مهربانی در سه‌راه دارالرحمه، بلوار چمران، پل غدیر و گلدشت حافظ به منظور جلب کمک‌های مردمی همچون لباس، مواد غذایی، کتاب برای توزیع بین نیازمندان ایجاد کرده است.


منوچهری با حضور در «سرای یار مهربان» پایانه شهید دستغیب، ۴۰۰ جلد نشریه با موضوع‌های ادبیات، داستان، هنر، آشپزی، ورزشی و تکنولوژی به این مکان فرهنگی و مردمی اهدا کرد.
انتهای پیام/ر


راه اندازی سرای یار مهربان در پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار