مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: با پایان یافتن فصل برداشت گندم 225 هزار تن گندم معمولی و دروم در سال زراعی 96-95 از گندم زارهای استان ایلام برداشت شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،کامران سلیمان پور بیان کرد: 167 هزار تن از این میزان گندم خریداری شده را گندم معمولی و 58 هزار تن گندم مابقی را گندم دروم تشکیل داده است و در مقایسه با 265 هزار تن سال زراعی 94 - 95 که رکورد محسوب می شود، کاهش 40 هزار تنی را نشان می دهد.


وی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران استان ایلام اظهار کرد: 2 هزار و 950 میلیارد ریال کل مطالبات کشاورزان استان است که از این مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال آن پرداخت شده و 450 میلیارد ریال آن به صورت مطالبه کشاورزان باقیمانده است.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام در مورد حمل گندم مازاد ایلام به خارج از استان تاکید کرد: مرحله نخست برنامه حمل جاری گندم 80 هزار تن است که به تدریج به استان های متقاضی دریافت ارسال می شود.


وی گفت: امسال نرخ تضمینی و تعیین شده برای خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال در نظر گرفته شد.


سلیمان پور میزان نیاز سالانه گندم مصرفی در این استان را بین 80 تا 100 هزار تن تخمین زد و تاکید کرد: گندم تولیدی استان ایلام از مرغوب ترین و با کیفیت ترین ارقام گندم کشور است که مازاد آن به استان های دیگر صادر می شود و این استان نیازی به وارد کردن گندم از دیگر نقاط کشور ندارد.


مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: ظرفیت ذخیره سازی در سیلوهای استان ایلام در سال زراعی جاری به 335 هزار تن افزایش یافته که از این میزان 100 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی جدید است.


سال زراعی 95 - 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.

 

انتهای پیام/ع

 

خرید 225 هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.