نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مناقصه ساخت پروژه راه آهن اراک-خمين، گلپايگان-خوانسار-اصفهان برگزار و پیمانکار عمليات عمران آن مشخص شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار  امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران در طیف اصولگرا، اصلاح‌طلب و حتی برخی که سیاسی نیستند مشکلات مردم را مطرح می‌کنند و همین تضارب اندیشه و افکار باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

وی گفت: ایران تنها کشور خاورمیانه است که هم جمهوریت و هم اسلامیت در آن برقرار است، نه چون عربستان و بحرین که قبیله‌ای هستند و این افتخار ایران است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کار رسانه‌ها که مسؤولان را رصد می‌کنند و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و مطرح می‌کنند بسیار ارزشمند است.

بختیار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته اظهار داشت: تبدیل شبکه سیم به کابل خودنگهدار یکی از مطالبات نهادهای مردمی مربوط به محیط‌زیست در گلپایگان بود و بر اساس برآوردی که توسط اداره برق صورت گرفت برای آن 7 میلیارد تومان تأمین اعتبار انجام شد که تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: پیشنهاد دادیم که خیابان امام خمینی به عنوان یکی از شاخص‌ترین خیابان‌های شهر گلپایگان، سنگ فرش شود و شبکه فشار ضعیف به زیر زمین برود که مستلزم همکاری شهرداری با اداره برق است تا از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین تلفات جاده‌ای در دو محور خمین به گلپایگان و دامنه به خوانسار است، افزود: از پیمانکار خواستیم این پروژه را در اولویت کار خود قرار دهد، برای محور خمین-گلپایگان-خوانسار- دامنه 30 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: کمربندی سعیدآباد به گوگد و محور کمربندی موته در ردیف طرح خمین به دامنه دیده شده است که کمربندی سعیدآباد مشکل آزاد سازی دارد و کمربندی موته با رفع مشکل خط لوله اصلی گاز به اتمام خواهد رسید، امید داریم تا پایان سال، طرح‌های مواصلاتی و دو بانده شدن کل جاده‌های مواصلاتی شهرستان به اتمام برسد.

بختیار بیان کرد: طرح ریلی شهرستان تا سال 88 در جدول 20 قرار گرفته بود و برای طرح این جدول هیچ گونه بودجه‌ای به آن تخصیص نمی‌یافت.

وی افزود: سال گذشته این طرح با پیگیری در پیوست یک قرار گرفت و 2.3 میلیارد تومان و در سال جاری 7.3 میلیارد بودجه برای طرح ریلی اختصاص یافت و در برنامه ششم یک درصد بودجه صادرات نفت تخصیص داده شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات طرح ریلی در ابتدا نداشتن مطالعه و ایراد زیست محیطی در موته بود که هم مطالعات آن  صورت گرفت و هم تغییر مسیر انجام شد که از خمین-گلپایگان- میمه و اصفهان به مسیر خمین- گلپایگان-خوانسار و دامنه - اصفهان صورت گرفت.

وی افزود: این طرح در 9 قطعه طراحی شده و 4 کیلومتر که نقشه آن طراحی شده بود و پیمانکار انتخاب شده وارد اجرا شده است، در قطعه اصفهان به دامنه اکنون در حال ساخت است، هر قطعه که نقشه‌هایش آماده شود برای پیمانکار آن مناقصه برگزار و وارد اجرایی شدن طرح می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صبا متوسلی
۱۵:۰۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
الان ۶ سال گذشته چرا هیچ خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
صبا متوسلی
۱۵:۰۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
الان ۶ سال گذشته چرا هیچ خبری نیست چرا همش وعده های دروغین
Iran (Islamic Republic of)
صبا متوسلی
۱۵:۰۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
الان ۶ سال گذشته چرا هیچ خبری نیست چرا همش وعده های دروغین