مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کاشان گفت: سیستم اینترنتی تاکسی 133 در کاشان راه‌اندازی می‌شود.

محسن عرفان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در این سیستم تمام موارد ثبت و حمل و نقل مسافر زیر نظر سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت هزار و 200 تاکسی گردشی در کاشان گفت: دو هزار دستگاه به عنوان آژانس فعالیت دارد ، 100 دستگاه از طریق اتحادیه پشتیبانی می‌شود و هشت شرکت از طریق سازمان ایجاد شده است.

به‌گفته‌وی،550 تاکسی نیز با ابلاغ و وام بانکی 200 میلیون ریالی از مدل 85 به 86 تاکنون نوسازی شده که 100 دستگاه از این تعداد در سال جاری نوسازی شده‌است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کاشان، تجهیز 500 تاکسی به سیستم «کاشان کارت» را یادآورشد و گفت: همه تاکسی داران تا سال 89 تمامی باید بیمه می‌شدند اما به علت برخورد تامین اجتماعی با برخی بی‌نظمی‌های موجود در مورد بیمه تاکسی‌داران به طور کلی فرد جدیدی از طریق سازمان تاکسیرانی بیمه نشد و تا امروز مکاتبات ما به جایی نرسیده است.

عرفان، در ادامه 20 راه‌اندازی تاکسی گردشگری با ثبت‌نام افراد متخصص در این زمینه بویژه تسلط به زبان خارجه حتی حضور بانوان به عنوان راننده یا راهنمای گردشگری را تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این سازمان بیش از 20 دستگاه تاکسی شامل پژو، سمند و آریو به این طرح اختصاص داده است.

وی، لزوم راه‌اندازی تاکسی گردشگری را با  توجه به ظرفیت موجود گردشگری و پذیرش توریست و یکی از شاخص‌های شهرهای توسعه یافته در کاشان دانست و گفت: سازمان تاکسیرانی کاشان با توجه به اهمیت این پتانسیل شهرستان راه‌اندازی تاکسی گردشگری را با هدف تامین امنیت گردشگران خارجی و داخلی در دستور کار خود قرار داد و شرکت حمل و نقل گردشگری را نیز برای ایجاد نظم بیشتر و وجود سرویس‌دهی مطمئن ویژه گردشگران راه‌اندازی‌کرد.

به‌گفته‌وی، سامانه تاکسی ویژه گردشگری در راستای اجرای مصوبه کمیسیون امنیت گردشگران خارجی، فرمانداری کاشان، بهسازی و نوسازی سازمان تاکسیرانی و در خواست اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان سازماندهی شد.

عرفان، پیگیری طرح تاسیس و راه اندازی تاسیس تاکسی های گردشگری تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری کاشان از سال 93 را بدلیل ظرفیت‌ها و جاذبه های مختلف توریستی در کاشان با حضور گردشگران داخلی و خارجی تاکیدکرد و گفت: تاکسی گردشگری با هدف خدمات رسانی مطلوب و ویژه در حوزه حمل و نقل درون شهری به گردشگران در سال گذشته توسط این سازمان بهره بهرداری شد.

وی با تاکید بر فعالیت 50 نفر از بانوان راننده در سرویس مدارس برای سال جاری تحصیلی افزود:در مجموع  هزار و 500 دستگاه سرویس بخش خصوصی سرویس‌دهی به دانش‌آموزان مدارس در سال جاری تحصیلی را پوشش خواهند داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کاشان، تصریح‌کرد: کارگروهی متشکل از فرمانداری، رئیس آموزش و پرورش و رئیس سازمان تاکسیرانی کاشان ایجاد شد تا این هزار و 500 دستگاه سرویس دارای آرم و علائم خاص از بخش خصوصی برای سرویس‌دهی به مدارس ساماندهی شوند.

عرفان، استفاده از وسایل نقلیه دارای برچسب و نشانه خاص برای سرویس مدارس را با توجه به نزدیک بودن سال تحصیلی از همشهریان کاشانی خواستارشد

وی، میزان تحصیلات رانندگان ناوگان تاكسيراني كاشان را از ليسانس به پايين عنوان‌کرد و گفت: جوان ترين راننده تاكسي 22 سال و مسن ترين راننده تاكسي ناوگان تاكسيراني كاشان 76 سال سن دارد.

به‌گفته‌وی، 9 نفر از رانندگان تاكسي كه سن آنها 70 سال به بالا بود امسال از ناوگان تاكسيراني كاشان خارج شدند.      

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کاشان، صداقت و امانت داري را از شاخص هاي رانندگان تاكسي درك ا ین شهر برشمرد و گفت: سال گذشته سرويس طلاي سفيد به ارزش  180 ميليون ریال در تاكسي مانده بود كه توسط آقاي حيدري راننده تاكسي به صاحب آن تحويل داده‌شد.

عرفان افزود:همچنین مبلغ 25 میلیون ریال وجه نقد نيز توسط یک راننده دیگر تاكسي به صاحب آن تحويل داده شد.

وی، با اشاره به اجرایی شدن مصوبه وزارت کشور در مورد ادغام سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و پایانه‌ها در 70 شهر کشور، شهرهای بالای 200هزار نفر، زیر 100 هزار نفر و کلان شهرها گفت: ادغام این سه بخش در کاشان منوط به تصمیم‌گیری شورای پنجم شهر کاشان است.

به‌گفته‌وی، از آنجا که برنامه‌های کاربردی در سطح کشور با نام‌های متفاوتی خدمات حمل و نقل را ارائه می‌دهند، شهر کاشان نیز از این امکان بهره‌مند شده و بر اساس قراردهای منعقد شده دریافت سرویس حمل و نقل درون شهری با استفاده نرم‌افزارهای کاربردی امکان پذیر می‌شود.

عرفان در پایان در خصوص سوابق اجرایی خود فعاليت 26 ساله حمل و نقلي،عضویت  16ساله در هيات مديره اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري كشور و دو دوره دو ساله مديرعاملي اتحاديه اتوبوسراني هاي شهري كشور را خاطرنشان‌کرد و گفت: ساخت و مديريت مجتمع صنايع كارگاهي اميركبير در کاشان همزمان با دوره ناظم رضوي پدر شهردار فعلی در سال 1371، ساخت و مديريت ترمينال مسافربري، ساخت و مديريت ميدان ميوه و تره بار، مديريت خدمات شهري، مديريت سازمان خدمات موتوري و مديرعامل باشگاه ثامن شهرداري را در این شهرستان در کارنامه خود ثبت کرده‌است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار