مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از کاهش ۶۱ درصدی آتش‌سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خبر داد.

علی محمدی مقدم در گفتگوی اختصاص با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۸ فقره آتش‌سوزی در اراضی ملی استان رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: این میزان آتش‌سوزی در ۲۴ هکتار از اراضی ملی به وقوع پیوست که ۱۴ هکتار آن مربوط به جنگل‌ها و ۱۰ هکتار مربوط به مراتع می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیشترین میزان آتش‌سوزی به ترتیب در شهرستان‌های لردگان، کیار و اردل بوده است.

محمدی مقدم ادامه داد: هیچ کدام از این آتش‌سوزی‌ها بحرانی نبودند و با کمک جوامع محلی و گروه‌های مردم نهاد، دهیاران و ستاد بحران شهرستان‌ها اطفا گردیده اند.

وی، عوامل انسانی را بیشترین عامل این آتش‌سوزی‌ها بیان کرد و افزود: خاموش نکردن آتش های اجاق تهیه غذا توسط مسافران و گردشگران و مردم محلی، تصرف اراضی و تغییر کاربری از مرتع یا جنگل به مزارع دیم و آتش زدن پس چرا از علل این آتش‌سوزی‌هاست.

محمدی مقدم گفت: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن برخی از مناطق، چهارمحال و بختیاری نیاز به یک دستگاه بالگرد اطفای حریق دارد که اقدامات اولیه جهت تأمین آن از طریق ستاد مدیریت بحران استان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ دستگاه اطفای حریق (روت فایر) و ۱۵ دستگاه دمنده از طرف استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اهدا و در شهرستان‌های این استان توزیع گردید.

محمدی مقدم اضافه کرد: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیاز به تجهیزات انفرادی مثل موتور سیکلت، فلاکس بک و دستگاه دمنده دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته طی ۵۲ فقره آتش‌سوزی بیش از ۶۰ هکتار از اراضی ملی استان طعمه حریق شد گفت: چهارمحال و بختیاری در سال ۹۵ رتبه برتر را در زمینه پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع به دست آورد.

انتهای پیام/ف

وقوع ۲۸ فقره آتش سوزی در اراضی ملی و منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار