نخستین سامانه اطفای حریق هوایی، در مانور منطقه‌ای اطفای حریق مراتع طبیعی در شهرکرد رونمایی شد.

رونمایی از نخستین سامانه اطفای حریق هواییبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نخستین سامانه منعطف اطفای حریق هوایی که با ابتکار مهندسان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مدت شش ماه طراحی شده بود، در مانور منطقه‌ای مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی جنوب غرب کشور در شهرکرد رونمایی گردید.

این سامانه برای نخستین بار در جهان و با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، به صورت موفقیت آمیز آزمایش و عملیاتی شد.

سامانه منعطف اطفای حریق هوایی با گنجایش دو هزار لیتر آب در هر پرواز چرخ بال، برای اطفای حریق در مناطق سخت گذر، ارتفاعات و مناطقی از محیط زیست که به منابع سطحی و وسیع آب دسترسی ندارند کاربردی حیاتی دارد.

برای طراحی و ساخت این سامانه و مخازن هوایی آن، یک میلیارد ریال هزینه گردید.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین رونمایی از این سامانه گفت: با استفاده از فناوری‌های نو، گستره مناطق درگیر آتش سوزی در کشور ۶۷ درصد کاهش داشت و این رقم در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ از شش هزار و ۷۰۰ به دو هزار و ۲۰۰ هکتار کاهش یافته است.
 
گفتنی است: مانور منطقه‌ای مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی جنوب غرب کشور با شرکت کارشناسان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان‌های خوزستان، اصفهان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، ایلام و چهارمحال و بختیاری در سطح ۲۰ هکتار از اراضی مرتعی شهر فرخ شهر از توابع شهرستان شهرکرد اجرا شد.
 
انتهای پیام/ز

نخستین سامانه اطفای حریق هوایی به صورت موفقیت آمیز عملیاتی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار