شهرکرد؛

وقوع 66 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی

از ابتدای امسال 66 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست.

وقوع 66 فقره آتش سوزی در عرصه طبیعی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال 66 فقره آتش سوزی با مساحت 158 هکتار در جنگل ها و مراتع استان به وقوع پیوست.

علی محمدی مقدم افزود:  16 فقره از این میزان با مساحت 22 و هشت دهم هکتار در جنگل ها، 45 فقره با مساحت 104 هکتار در مراتع و پنج فقره با مساحت 31 هکتار نیز در مراتع مشجر اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این میزان آتش سوزی از لحاظ تعداد 34 درصد و از لحاظ مساحت 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

محمدی مقدم اضافه کرد: تعامل با دستگاه ها و نیروهای مردمی و تجهیز دستگاههای اجرایی و خدماتی به ادوات و لوازم اطفای حریق از دلایل کاهش میزان آتش سوزی ها در منابع طبیعی استان است.

وی ادامه داد: عوامل انسانی مانند بی توجهی برخی مسافران و گردشگران در نحوه خاموش کردن آتش در مناطق مرتعی و جنگلی و افروختن آتش در مزارع توسط کشاورزان برای آماده سازی زمین جهت کشت از دلایل عمده آتش سوزی در مراتع می باشد.

از مجموع مساحت یک میلیون و 653 هزار و 300 هکتاری استان چهارمحال و بختیاری، افزون بر یک میلیون و 400 هزار هکتار، معادل 86.4 درصد آن، عرصه های منابع ملی است که شامل یک میلیون و 97 هزار هکتار مرتع و 3.7 هزار هکتار جنگل با گونه غالب بلوط می باشد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.