سیلاب 29 میلیارد ریال به کشاورزان استان خراسان شمالی خسارت زد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عبدالحسین نامور رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب جمعه گذشته، 29 میلیارد و 156 میلیون ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد که بیشترین آن مربوط به بخش زراعت به میزان 13 میلیار و 252 میلیون ریال بود.

وی افزود: خسارت های وارد شده بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در این استان در بخش زراعی، باغی، تاسیسات امور زیربنایی و دام و طیور بوده است.

نامور گفت: همچنین در بخش تاسیسات امور زیر بنایی 12 میلیارد و 12 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی بیشترین خسارت وارد شده بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل را مربوط به شهرستان مانه و سملقان به مبلغ 10 میلیارد و 543 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بعد از آن راز و جرگلان و اسفراین به ترتیب بیشترین خسارت را دیده اند.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اثر این حوادث 272 هکتار از مزارع یونجه، پنجه، گوجه فرنگی، خیار و پیاز خسارت دیدند و در بخش باغبانی هم 35 هکتار از باغ های این استان خسارت دیدند.

به گفته نامور از ابتدای سال جاری تا 20 مرداد ماه امسال بر اثر حوادث طبیعی به بخش کشاورزی، 2 هزار و 562 میلیارد و 601 میلیون ریال خسارت در این استان وارد شده است.

بر اثر سیلاب روز جمعه شهرستان راز و جرگلان یک نفرکشته و 3 مصدوم شدند.

انتهای پیام/آ

خسارت  2 هزار و 562 میلیارد و 601 میلیون ریالی حوادث طبیعی از ابتدای امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.