معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان گفت: ساخت و سازهایی که خارج از محدوده قانونی انجام و به‌ عنوان خط قرمز محسوب می‌شوند، با سامانه سیماک اجازه چنین بی‌قانونی‌هایی داده نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد ناصحی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دولت‌ها همواره به دنبال ایجاد شفافیت اقتصادی هستند و اگر توانستند شفافیت اقتصادی را ایجاد کنند دولت الکترونیک نیز اجرا می‌شود؛ گردش پول و کالا، هویت افراد و هویت مکان سه محور مهم در شفافیت اقتصادی است؛ احراز هویت مکان بر عهده سه دستگاه است که شرکت ملی پست یکی از این دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت مبنی بر واگذاری اجرای جی‌نف و سیماک به شرکت ملی پست، بیان کرد: دستگاه‌هایی که متولی هستند مانند بنیاد مسکن، سازمان ثبت‌اسناد، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، میراث فرهنگی، سازمان محیط‌زیست و ... به‌ صورت جزیره فعالیت می‌کنند و استعلامات به‌ صورت فیزیکی انجام می‌شود که این باعث مخدوش شدن اطلاعات می‌شود که سامانه سیماک از این اشتباهات جلوگیری می‌کند.

معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان آغاز طرح را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و عنوان کرد: دهیاری‌های  و شهرداری‌های کل استان، جهاد سازندگی و بقیه سازمان‌های مربوط آموزش خواهند دید؛ ممکن است اطلاعاتی که در سازمان ثبت‌اسناد است با اطلاعات موجود در جهاد سازندگی، تناقض‌هایی داشته باشد؛ یکپارچه کردن اطلاعات از بروز این‌گونه موارد جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: سالانه 10 میلیون استعلام فیزیکی بین دستگاه‌های کشور در حال انجام است؛ با این سامانه دیگر استعلامات فیزیکی معنا ندارد و حدود 130 میلیون سفر درون‌شهری و برون‌شهری کاهش پیدا می‌کند؛ ساخت سازهایی که خارج از محدوده قانونی انجام می‌شود به‌ عنوان خط قرمز محسوب می‌شوند و با این سامانه اجازه چنین بی‌قانونی‌هایی داده نمی‌شود؛ مبارزه با زمین‌خواری با این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون فنی اداره کل پست استان اصفهان با اشاره به ساماندهی هویت ملی افراد توسط کارت ملی هوشمند، عنوان کرد: از دو سال پیش که کار شروع‌ شده است 63 ایستگاه پذیرش کارت ملی هوشمند در 35 نقطه و 40 ایستگاه تحویل کارت هوشمند احداث‌ شده است؛ 800 هزار نفر در خواست کارت هوشمند دادند که 600 هزار کارت، تحویل شهروندان داده‌شده است.

وی با اشاره به اعتبار کارت‌های هوشمند ملی تا پایان سال جاری، گفت: با توجه به تراکمی که ممکن است در پایان سال پیش بیاید از شهروندان تقاضا می‌شود تا زمان کافی هست برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه کنند؛ 180 هزار کارت در واحدهای پستی وجود دارد که علیرغم ارسال چندین‌باره پیامک برای مردم، ولی هنوز آن‌ها را تحویل نگرفته‌اند.

ناصحی در پایان گفت: برای تحویل کارت ملی هوشمند در محل نیز رایزنی‌هایی انجام‌شده است که البته به یک سری زیرساخت‌هایی نیازمند است و درصورتی‌که این امکان فراهم شود؛ کارت‌های ملی را درب منزل تحویل مردم خواهیم داد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.