صادقی گفت: کم‌آبی در استان مسئله جدی است بنابراین باید نسبت به اصلاح الگوی کشت به‌عنوان یکی از راه‌های مقابله و کنترل کم‌آبی توجه ویژه‌ای شود.

مشکل  جدی کم‌ آبی در استان قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مهدی صادقی استاندار قم ظهر امروز در همایش روز ملی روستا و عشایر که در تالار معصومه فرمانداری برگزار شد،گفت: باید سهم روستاها از اقتصاد استان افزایش پیدا کند.

استاندار قم با جدی قلمداد کردن مشکل کم‌آبی در استان قم مطرح کرد: موضوع کم‌آبی در استان مسئله جدی بوده و استان قم نیز در بین مناطق خشک کشور استانی ضربه‌پذیر است بنابراین باید نسبت به اصلاح الگوی کشت به‌عنوان یکی از راه‌های مقابله و کنترل کم‌آبی توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات روستاهای استان افزود: صحبت‌های زیادی در مورد روستاها انجام می‌شود اما درصحنه عمل متأسفانه شاهد اقدام جدی در زمینه حل مشکلات و چالش‌های روستاها نیستیم.

استاندار قم با تأکید بر برخی از امتیازها و ظرفیت‌های روستاهای استان گفت: اهمیت روستاها در سودآوری و افزایش ارزش‌افزوده مسئله مهم و غیرقابل‌انکاری بوده که برای رسیدن به این هدف بزرگراه و چاره‌ای جز تعامل و همکاری بین تمام دستگاه‌های استانی نیست.

وی مشکلات و چالش‌های اقتصادی و معیشتی موجود را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در استان قم سعی شده با وجود تمام مشکلات موجود امر توسعه و پیشرفت روستاهای استان به‌صورت مستمر دنبال شود.

صادقی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اصلاح الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد: باید با طرح‌های اصولی ضمن حفظ منابع آبی راندمان و میزان تولید محصولات کشاورزی و باغی را افزایش داده و این منابع عظیم را برای آیندگان نیز حفظ کنیم.

وی با بیان برخی از اقدامات انجام‌شده در سطح روستاهای استان تصریح کرد: در سطح روستاهای استان قم اقدامات قابل‌توجهی در سال‌های گذشته انجام‌شده که در این بین گازرسانی به روستاهای استان از اهمیت ویژه‌تری برخوردار بوده است.

صادقی خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی در سطح روستاهای استان با وجود تمام اقدامات انجام‌شده کامل و رضایت‌بخش نیست و باید برای توسعه و پیشرفت روستاهای استان به تمام نیازها و مطالبه‌های روستائیان توجه شود.

استاندار قم با بیان برخی از ویژگی‌های مهم روستائیان قم ادامه داد: روستایی‌ها نماد تلاش، صداقت و صلابت هستند اما درعین‌حال توقعات و انتظارات خاصی از مسئولان ندارند، وجود برخی مشکلات دامنه‌دار در سطح روستاهای استان پذیرفته نیست.

وی افزایش آمار باسوادی در سطح روستاهای استان در سال‌های گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: آمار باسوادی در بین روستاهای استان قم در سال‌های اخیر بیش از 50 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ ت

افزایش سهم روستاها از اقتصاد در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار