وزارت علوم برای اعزام دانشجویان به مشهد برای زیارت حضرت رضا (ع) طرح نهضت رضوی را اجرا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست معاونان و مدیران دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشورگفت: وزارت علوم پارسال با اجرای طرح نهضت رضوی حدود ۳۴ هزار نفر که بیشتر آنان زیارت اولی بودند از این طریق به حرم رضوی اعزام کرده است.

وی افزود:با ادغام خرده فرهنگ‌های دانشگاه‌ها می‌توانیم برای ظرفیت سازی پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی بهترین استفاده را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها کارکرد‌های و ماهیت آموزش و مهارت آموزی دارند و منکر آن نیستیم گفت: در دانشگاه‌ها فرصت‌ها و تهدید‌های وجود دارد، زیرا با جوانان سر و کار داریم و انحرافات دانشجویان خیلی کم است، اما وجود دارد و معمول انحرافات دانشجویی از معمول انحرافات اجتماعی کمتر است.

ایرجی افزود: علایق و گرایشات متفاوت در خرده فرهنگ‌های دانشگاه‌ها وجود دارد و امروزه ۲۰۹ تشکیل در دانشگاه‌ها داریم که هر کدام دارای خرده فرهنگ‌های هستند.

وی گفت:تصمیم سازی‌ها و مشارکتی که در حوزه آموزش تعریف شده است که در همین جلسات و کارگروه‌ها می‌تواند مطرح شود و به نیاز‌های ما در حوزه آموزش و خدمات آموزشی و فرهنگی جهت دهد.

دکتر کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:بسیار خوشحالم که میزبانی این گردهمایی جامع به دانشگاه فردوسی مشهد سپرده شده و ما حوزه‌های مختلف دانشجویی را در کنار هم می‌بینیم.

وی افزود: اگر بخواهیم به اهمیت و نقش حوزه‌ی دانشجویی و فرهنگی اشاره کنیم می‌توانیم بگوییم که شخصیت شهروندی، فرهنگی، سیاسی، اداری و بسیاری از شعون اجتماعی و فرهنگی دانشجو و دانش اموخته‌ی دانشگاه شکل می‌گیرد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: درست است که تخصص در کلاس‌ها و ازمایشگاه‌ها ارائه و تدریس می‌شود، ولی تمرین شهروندی و زندگی اجتماعی فقط در حوزه‌ی دانشجویی و فرهنگی شکل می‌گیرد.

کافی تصریح کرد: شعور سیاسی، اجتماعی و شهروندی که در دانشجویان ایجاد شده نتیجه‌ی دست رنج و تلاش تک تک شماست، اگرچه درست است که با وجود کمبود‌ها و محدودیت‌ها نمی‌توان دانشجویان را راضی نگه داشت.

وی گفت:محدودیت در حوزه‌ی فرهنگی، دانشجویی، اجتماعی زیاد است، اما دانشجویان انقدر خردمند و اگاه اند که شرایط را درک می‌کنند.

رییس دانشگاه فردوسی همچنین افزود: امیدوارم بتوانیم با انگیزه و صبر جوانانمان را برای اداره‌ی این مملکت تربیت کنیم.

انتهای پیام// ف. غ.



استفاده از ظرفیت حوزه دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.