نخستین نشست روسای مراکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه‌های کشور فردا در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد احسان قبول رییس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان زبانان دانشگاه فردوسی گفت: مرکز آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی سعی دارد که در تولید محتوا و تقویت و آموزش گفتاری و شنیداری غیر فارسی زبانان به رسالت خویش عمل کند تا بتوانیم با ارتقا کیفی هر چه بیشتر در تولید محتوا مخاطب بیشتری را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: این مرکز با تولید فیلم‌های آموزشی، نرم افزار‌های آمورشی، تبادل ارتباطات و اطلاعات با سایر کشور‌های خارجی در تلاش است تا هر چه بیشتر به ارتقای کیفیت آموزش به غیر فارسی زبانان در این کشور‌ها و همچنین دانشجویان خارجی در حال تحصیل دانشگاه‌های کشور است.

رییس مرکز آموزش فارسی زبانان به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی گفت: برای هم افزایی و انتقال تجربیات و دستاورد‌های مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان فردا نخستین نشست روسای مراکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه‌های کشور در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

احسان قبول با اشاره به اینکه طرح‌ها و کتاب‌های تخصصی برای آموزش غیر فارسی زبانان در دستور کار داریم، افزود: طرح بازنویسی آثار ادبیات فارسی برای غیر فارسی زبانان و طرح تدوین کتاب‌های تخصصی متون ادبیات فارسی برای دانشجویان خارجی را دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه کتاب‌های تخصصی در زمینه‌های علوم مختلف از جمله علوم پزشکی، علوم پایه، فرهنگی، سینمایی به چاپ رسیده است، افزود:این کتاب‌های تخصصی که با دو هدف آشنایی دانشجویان خارجی آشنایی با دستاورد‌های علوم مختلف در کشورمان و هم تقویت زبان آموزی و هم آشنایی با ژانر‌های مختلف سینمایی، فرهنگی و پزشکی کشورمان است.

رییس مرکز آموزش فارسی زبانان به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی گفت: کتاب آموزش نوین الفبای فارسی، آموزش خط فارسی، مجموعه کتاب‌های نوین کتاب فارسی با هدف آموزش و تقویت شنیداری و گفتاری زبان آموزان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام// ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.