امام جمعه گلپایگان گفت: خبرنگاران باید توجه داشته باشند در میدان دشمن بازی نکنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد علاءالدینی  امروز در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان گلپایگان ضمن اشاره با به جایگاه خبر در عصر ارتباطات گفت: خبرنگاران باید توجه داشته باشند در میدان دشمن بازی نکنند.

وی ضمن تاکید به جلوگیری از سیاه نمایی برخی افراد درخصوص پاره‌ای از مسائل بیان کرد: نباید به کسی اجازه دهیم که از اخبار ما برداشت نادرستی داشته و نسبت به آن سیاه نمایی کند.

امام جمعه گلپایگان با بیان این که امروز عقل حکم می‌کند که درنوع چینش خبر دقت کنیم وخبرها را به روز و لحظه وقوع آن‌ها درج شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه شرط را برای خبر بیان نمودند و آن این که خبر می‌بایست عالمانه، عاقلانه و عازمانه باشد.

علاءالدینی با اشاره به اهمیت جایگاه حج اذعان کرد: دشمنان با برنامه ورود پیدا کردند و باید دقت داشت که اخبار دشمنان را باز نشر نکنیم.

وی با اشاره به شبهه افکنی ها و پخش برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی بیان داشت: به طور مثال برخورد بد با حجاح در فضای مجازی مربوط به سال‌های گذشته است و همچنین سخنان امام جمعه مکه در خصوص مباح بودن خون شیعیان مربوط به کشور مصر است که باید نسبت به انتشار این خبرها دقت داشت.

امام جمعه گلپایگان  چینش عالمانه خبر را مهم‌ترین ویژگی خبر دانست و افزود: خبر باید پایه‌های محکمی داشته باشد و اخبار با علم همانند نور در تاریکی است؛ اگر شروط سه عین (عالمانه، عاقلانه، و عازمانه) در کنار معرفت و بصیرت قرار گیرد تأثیر خودرا درجامعه خواهد داشت.

گفتنی است در این مراسم خبرنگاران با بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در عرصه خبری خواهان رسیدگی و توجه بیشتر به این خادمان بی ادعا شدند و بیشترین مشکلات ایشان تبعیض مسؤولان در دعوت خبرنگاران جهت پوشش خبری، نداشتن بیمه، مشکلات مالی و معیشتی، برخورد نامناسب برخی از مسؤولان با خبرنگاران را بیان داشتند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.