جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ممکن است در یک جامعه امنیت وجود داشته باشد اما مردم احساس ناامنی داشته باشند، گفت: وجود احساس امنیت در جامعه یک ضرورت است.

ضرورت احساس امنیت در جامعه

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ حسن کاظمی در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت : امنیت اجتماعی عبارت است از فراغت و آزادی افراد جامعه از ترس، تهدید و اضطراب و مصون ماندن جان، مال، ناموس، شغل و آبروی افراد یک جامعه از هر نوع تهدید و خطر ضمن آنکه از نگاه رفتاری بین امنیت و احساس امنیت تفاوت وجود دارد.


وی افزود : امنیت پیش زمینه یک اجتماع سالم و احساس امنیت بستر ساز توسعه جوامع انسانی است و سعادت یک اجتماع در گرو حفظ و بقای امنیت و احساس ناشی از آن است.


جانشین انتظامی استان تاکید کرد : نظم و امنیت از شاخص‌های اساسی رفاه انسان ‌ها محسوب می‌شوند و چرخ ‌های رشد و تعالی جامعه و افراد آن در گرو تامین این نیاز اساسی است و تأمین آن نیازمند عزم همگانی است.


وی اضافه کرد: امنیت دارای 2 بخش عینی و روانی است که بایستی با اقدامات پیشگیرانه و هوشمندانه از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنیم.


گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چند ساله سرگرد علی عزیزیان قدردانی و سرهنگ سعید عالیپور به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان ایوان منصوب شد.


انتهای پیام/ه

 

نقش امنیت در اجتماع و مفهوم امنیت اجتمایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.