یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صبح امروز به ریاست مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و با حضور صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و سایر اعضای کارگروه در محل استانداری برگزار شد.

سعادت در این جلسه رونق تولید و ایجاد اشتغال را از اهداف اساسی دولت و جزو سیاست های اصلی نظام عنوان کرد و گفت: مدیران و مسئولان استانی باید مجدانه و با انگیزه کافی موضوع تولید و اشتغال که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است را پیگیری کنند.

وی ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: امسال رونق، تکمیل و بازسازی ونوسازی 630 طرح و واحد صنعتی با 900 میلیارد تومان تسهیلات، 1134 واحد در بخش کشاورزی با 429 میلیارد تومان تسهیلات و 72 طرح در بخش گردشگری با تسهیلاتی بالغ بر 40 میلیارد تومان در استان هدفگذاری شده  که انتظار داریم با پیگیری مدیران و همکاری بانکها در استان اهداف پیش بینی شده محقق شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تامین مالی فعالیت های واحدهای خرد و متوسط توسط سیستم بانکی در استان نیز گفت: با رونق اقتصادی و ارتقای ظرفیت بخش تولید می توان گام های خوبی در راستای ارتقای شاخص های توسعه در استان برداشت.

سعادت همچنین تصریح کرد: نباید به سرنوشت جوانان کشور بی اعتنا باشیم، بلکه باید با برنامه ریزی های دقیق و همکاری بخش خصوصی، زمینه های کار و اشتغال را برای جوانان این مرز و بوم و آینده سازان میهن اسلامی فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این جلسه اظهار کرد: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امسال نیز در شهرستان ها بصورت مستمر برگزار و مسائل و مشکلات واحدها بررسی می شود.

صفرزاده همچنین با اشاره به سهم 560 میلیون دلاری آذربایجان غربی برای جذب سرمایه گذاری خارجی، از مدیران دستگاهها خواست طرح های موجه خود که قابلیت سرمایه گذاری دارند را معرفی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 95 ارائه کرد و گفت: در سال گذشته پرداختی بانکها از قِبل مصوبات کارگروه، مجموعا 423 میلیارد تومان بود که به 448 طرح و واحد پرداخت شد.

اسکندری افزود: از این 448 واحد، پرداختی تسهیلات به 28 واحد به مبلغ 21 میلیارد و 554 میلیون تومان در سه ماهه اول امسال صورت گرفته است.

وی در رابطه با هدفگذاری امسال استان در رابطه با احیای واحدها نیز گفت: برای استان احیا و افزایش ظرفیت 300 واحد صنعتی، تکمیل 180 طرح نیمه تمام بالای 60 درصد و نوسازی و بازسازی 150 واحد صنعتی (در مجموع 630 طرح و واحد صنعتی) برای سال 96 با رقم تسهیلات 900 میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همچنین تعداد درخواست های ثبت شده در سامانه بهین یاب از ابتدای سالجاری تاکنون را 313 درخواست عنوان کرد و گفت: از این تعداد 225 مربوط به بخش صنعت و 88 طرح نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

اسکندری اشتغال هدفگذاری شده در  کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت را 450 هزار شغل عنوان کرد و گفت: هدفگذاری استان نیز در این خصوص 14 هزار و 65 شغل است.

انتهای پیام/ب

یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.