رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید تضمینی بیش از ۳۳۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین استان از آغاز برداشت گندم تا کنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  اسمعیل کریم زاده با بیان این مطلب اظهارکرد : از 134 مرکز خرید دولتی در استان 107 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی و 27 مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی است و تمامی اهتمام عوامل اجرایی در این زمینه تسهیل روند خرید گندم مازاد بر مصرف زارعین است .

کریم زاده افزود: خرید گندم آبی و دیم نیز از کشاورزان استان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی به میزان 236 هزار تن و توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان 99هزارو 500 تن بوده است.

وی همچنین ادامه داد: از آغاز فصل خرید گندم در استان بیش از 16هزار تن گندم بذری در استان توسط مراکز خرید دولتی انجام شده است.

وی گفت: خرید بذری گندم توسط پنج شرکت تولید و فرآوری انواع بذر گندم در طبقات مختلف گواهی شده، پرورشی و مادری انجام می شود.

وی بیان کرد: بهای این میزان گندم خریداری شده در حدود 437 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد می شود که تاکنون 43 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تا کنون پرداخت شده است و در اسرع وقت مطالبات گندمکاران با تخصیص اعتبارات پرداخت خواهد شد .

انتهای پیام/ب

خرید تضمینی بیش از 335 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.