حرکت فرهنگی شهید نصیری تاثیر سازنده ای در تحولات فکری و اجتماعی مردم مناطق سیرجان، کرمان، بندر عباس و لار داشت.

زندگی نامه شهید مهدی نصیری /علاقه مندبه شعر ، ادب فارسی وهنر اصیل اسلامی بودبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید مهدی نصیری سال 1312 در ارزویه حوالی سیرجان در خانواده ای کشاورز به دنیا آمد دوران کودکی و نوجوانی و تحصیلات ابتدائی با متوسطه را به دلیل یتیم شدن به سختی گذراند و در تحصیلات عالیه در دانشسرای عالی تهران رشته آموزش و پرورش ادامه داد. در سال 1340 راهی سیرجان و در سنگر مدرسه و مسجد به تبلیغ تعالیم انقلابی و انسان ساز اسلام و افشای رژیم پهلوی پرداخت.

حرکت فرهنگی او تاثیر سازنده ای در تحولات فکری و اجتماعی مردم مناطق سیرجان، کرمان، بندر عباس و لار داشت. تا پیروزی انقلاب از خدمت انقلابی و روشنفکرانه انفصال از خدمت و بازنشسته شد. پس از پیروزی انقلاب مدتی متصدی فرمانداری سیرجان و در نهایت توسط لارستان بعنوان نماینده شهر معرفی شد.


یکی از ویژگی های ذاتی شهید نصیری لاری علاقه مندی او به شعر و ادب فارسی و نیز هنر اصیل اسلامی بود. او از دوران جوانی دارای طبع شعر و نویسندگی بود و از زمان حضور در دانشسرا سعی کرد با تهیه روزنامه دیواری و ... آنها را به عرصه ظهور برساند. در یکی از روزها که مهدی نصیری لاری مقاله ای را با عنوان «درشت استخوان در مانده» بر وزن «بزرگ ارتشداران فرمانده» قرائت و در آن از ظلم و عصیان رژیم پهلوی نام برده بود. مرحوم جلال آل احمد دستی بر شانه او زده و با همان لحن خاص خود گفته بود: «حضرت، کار کنی،چیزی می شوی

شهید عضو کمیسیون اقتصاد و دارائی مجلسس شورای اسلامی بود. سرانجام مردی ادیب و شاعر و عارف مبارز در 7 تیر ماه 60 همراه 72 یار از یاران حسین زمان شربت شهادت را نوشید.

 

انتهای پیام /

 

بیوگرافی شهید نصیری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
با سلام .
آخرین اخبار