نشست تخصصی رسانه در تراز انقلاب اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست تخصصی رسانه  در تراز انقلاب اسلامی گفت : اخلاق رسانه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی عملکرد اصحاب رسانه است و این مهم باید در جامعه خبرنگاران ترویج یابد.

 

وی افزود: اخلاق رسانه بر اساس قانون فقه شکل می‌گیرد و این مسئله برگرفته از اسلام و گفتمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است.

نشست تخصصی رسانه در تراز انقلاب اسلامی به روایت تصویر

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بافرهنگ سازی دراین‌باره می‌توانیم به مجموعه‌ای از نظام‌های اخلاق رسانه‌ای دست‌یابیم افزود: الگوسازی و ایجاد معیارهای اخلاقی برای انتقال انواع مطالب در رسانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

 

  محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این نشست گفت : هجمه‌های فرهنگی دشمنان در فضای حقیقی و مجازی همواره در حال افزایش است.

 نشست تخصصی رسانه در تراز انقلاب اسلامی به روایت تصویر

وی با بیان نقش ویژه رسانه در مقابله با این هجمه‌ها تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی کشور قرار گیرد.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه جنگ امروز بر سر افکار، فرهنگ و تمدن ملت ایران است اذعان کرد: رسانه‌های ملی و اسلامی در ایران می‌توانند پاسخگوی اقدامات ضد فرهنگی دشمنان در رسانه‌های دشمنان در داخل و خارج از کشور باشند.

 نشست تخصصی رسانه در تراز انقلاب اسلامی به روایت تصویر

روح الله مومن نسب کارشناس مسائل شبکه های اجتماعی در این نشست گفت : فضای مجازی امروز دارای شاخه ها و رسته های مختلفی است که هر روز تغییر می کند لذا کسی موفق است که در برابر این تغییرات خود را همسو کند مثلا در دو سال گذشته نزدیک به سه هزار مسئله مرتبط با فضای مجازی شناسایی شد که درباره رفع آنها اقدامی نکردیم.

 

 وی افزود: یکی از راه های اقدام در برابر مسائل و مشکلات اینترنت آگاهی رسانی مردم و سواد رسانه ای است که می تواند به تمیز خوب از بد، تولید فاخر از غیر فاخر، محتوای درست از نادرست و ... بینجامد لیکن باید در نظر داشت که در ترویج این سواد رسانه ای، رسالت خبرنگاران مهم است.

نشست تخصصی رسانه در تراز انقلاب اسلامی به روایت تصویر

 کارشناس مسائل شبکه های اجتماعی گفت: امرز اینترنت تا جایی بین ما نفوذ کرده که مردم دو هویت دارند یکی در داخل فضای مجازی و دیگری در خارج که این امر در صورتی که مدیریت نشود، آفت خواهد بود.

 

گفتنی است ، از خانواده شهدای رسانه استان سمنان شهید سیدحسن شاهچراغی شهید شاخص بسیج استان در سال 96 و شهید علی شکراللهی با اهدا لوح یادبود تجلیل شد.

 نشست تخصصی رسانه در تراز انقلاب اسلامی به روایت تصویر

در پایان این مراسم از خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت استان سمنان، محمد عجم، ابوالقاسم یعقوبی، محمدتقی قدس، ناصر طاهرکرد، رمضانعلی ملکی و ابوالفضل حسنی با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

نشست تخصصی رسانه در تراز انقلاب اسلامی به روایت تصویر

 انتهای پیام / ه


82 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.