با برنامه ریزی‌های انجام شده، ابتدای شهریور امسال قطاع چهارم خیابان شارستان رضوی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمود عیدی شهردار منطقه ثامن در جمع اصحاب رسانه گفت: از وظایف شهرداری تسهیل امور جاری و رسیدگی به مسائل اداری شهرداری از مهمترین اولویت فعالیت‌های دوره فعلی مدیریت شهری در این منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه20 سال از آغاز اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر می‌گذرد، افزود: هنوز بیش از 50 درصد از زیرساخت‌های خدماتی طرح اجرایی نشده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه هزینه اجرای زیرساخت‌ها از محل اجرای طرح تامین می‌شود، گفت: این امر به این دلیل است که در ابتدای تدوین طرح نوسازی بافت پیرامون حرم، تراز صفر برای آن لحاظ می‌شود.

وی افزود: آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بهره برداری شارستان قطاع چهار از خیابان نواب صفوی تا میدان حج هفته اول شهریورماه صورت می‌گیرد.

عیدی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه و احداث شارستان در کاهش بار ترافیکی اطراف حرم نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: در این راستا تملک املاک واقع در مسیر شارستان شیرازی تا طبرسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به تصویب طرح جدید بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه در تدوین طرح جدید همانند طرح قبلی، بحث مشارکت مردم کمرنگ بوده است، اما با این حال به جهت عدم ابلاغ طرح مذکور نمی‌توان مفاد آن را ارزیابی کرد.

شهردار منطقه ادامه داد: بر اساس پیش نویس طرح جدید بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی میزان تراکم ساختمانی، جمعیت ساکن و پیش بینی تعداد اقامت زائر در منطقه ثامن کاهش می‌یابد.

وی با مهم برشمردن آثار تاریخی در مسیر طرح، افزود: در هنگام تدوین طرح بهسازی این بافت قرار شد که خانه‌های تاریخی ثبت میراث فرهنگی اعلام شود تا در زمان اجرای طرح مورد توجه قرار گیرد، اما تاکنون هیچ موردی معرفی نشده که نتیجه آن، روبرو شدن با مشکلاتی در زمینه حراست از آثار تاریخی است.

عیدی حفظ و حراست از خانه‌های تاریخی را یکی از اولویت‌های کاری مدیریت شهری برشمرد و گفت: شهرداری چند برابر نهاد‌هایی که ادعای حراست از خانه‌های تاریخی دارند، در مقام عمل اقدام کرده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: اینکه سازمان‌های مردم نهاد برای حراست از آثار تاریخی و فرهنگ شهر دغدغه دارند، بسیار خوب است، اما هزینه حفظ هویت شهر را باید صاحبان این املاک بپردازند؟ این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: تحمیل هزینه حراست از خانه‌های تاریخی به مالکان، جز تخریب آن‌ها نتیجه دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام//ف. ح

 



بهره برداری از قطاع چهارم خیابان شارستان رضوی از اول شهریور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.