بر اثر خشکسالی ۷۰ درصد چشمه‌های لرستان خشک شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان اینکه کاهش نزولات جوی و افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی، به حداقل رسیدن جریان‌های آب سطحی، خشک شدن آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها، تنش آبی شدید و کمبود آب را در پی داشته است گفت: این موضوع باعث خشک شدن ۷۰ درصد چشمه‌های لرستان شده است.


علیرضا کاکاوند این کمبود آب را باعث کاهش جمعیت در روستا‌های لرستان دانست وافزود: بر اساس سرشماری پارسال جمعیت روستایی لرستان به علت خشکسالی ۴۰ هزار نفر کاهش‌یافته است.


به گفته‌ی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان حدود ۵۰ روستای  لرستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است که دلیل عمده‌ی آن انشعابات غیرمجاز، پشت کنتوری‌ها و آبیاری باغات و مزارع با آب آشامیدنی است.


کاکاوند افزود:در روستا‌های شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و دوره چگنی با کمبود بیشتر آب مواجه هستیم به‌طوری‌که تنها در شهرستان کوهدشت ۶۹ حلقه چاه خشک و از مدار خارج‌شده که ۷۵ چاه را جایگزین کردیم.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در استان حدود ۲۸ درصد هدر رفت آب‌داریم که بیشترین علت این هدر رفت آب در روستاها، انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه است.

انتهای پیام/م

کاهش سطح سفره های زیرزمینی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.