لرستان؛

کمبود آب در انجیرستان‌های پلدختر

بخشدار معمولان از کمبود آب به عنوان مشکل بزرگترین سایت تولید انجیر کشور در منطقه زیودار از توابع پلدختر یاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمودی بخشدار معمولان گفت:امروز به دلیل رونق اقتصادی که فروش انجیر دارد و رغبت بیشتر مردم برای توسعه باغات انجیر، مشکل کمبود آب برای این باغات داریم.
 
وی افزود:به دلیل خشکسالی و کاهش دبی آب رودخانه‌ها این کمبود آب هم نیز جدی‌تر شده است.
 
محمودی با بیان اینکه نمونه این خشکسالی واثرات سوء آن برکشاورزی را در سال ۹۴ تجربه کرده ایم گفت:مسئولین شهرستانی و استانی بایداز همین امروز به فکر خشکیده‌ای کشکان باشیم ومشکل بی آبی در منطقه زیودار باشیم.
 
وی لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی را برای عبور از این بحران کم آبی خواستار شد و افزود:متاسفانه در این برهه حساس برخی از پمپاژهای بالادست با کارکرد شبانه روزی و بیش از حد مجاز که در خصوص برداشت آب دارند برای باغات پایین دست ایجاد مشکل کرده اند.
 
محمودی با بیان اینکه باغداران بایستی از ایجاد باغات جدید جلوگیری کنند گفت:سازمان جهادکشاورزی نسبت به کارکرد موتور تلمبه که دارای مجوز هستند رصد بیشتری داشته باشد تا شاهد مشکلات بیشتر کم آبی در منطقه نباشیم.
 
وی افزود: جهادکشاورزی نسبت به اجرای روند احداث پمپاژموقت و حل مسائل و مشکلات احداث پمپاژهای آبی این بخش که حدود ۹۷ درصدپیشرفت داشته توجه جدی داشته باشد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.