معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی گفت: توقف تولید خودروی سواری پراید بر اساس استانداردهای تدوین شده سازمان ملی استاندارد است.

توقف تولید خودرو پراید ازپایان سال 97به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در نشست با کارشناسان و کارکنان اداره کل استاندارد استان همدان گفت: توقف تولید خودروی سواری پراید بر اساس استانداردهای تدوین شده سازمان ملی استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه شاخصه های استاندارد خودرو از ۵۵ مولفه به ۸۳ استاندارد افزایش داشته است، اظهار داشت: توقف تولید خودروی سواری پراید بر اساس استانداردهای تدوین شده سازمان ملی استاندارد است که این خودرو نمی تواند این شاخص ها را کسب کند.

وحید مرندی مقدم با بیان اینکه تمامی قطعات خودرو که مشمول استاندارد اجباری هستند باید دارای علامت استاندارد باشندخاطر نشان کرد: در قانون جدید دستاوردها و موفقیت های بزرگی را به دست آورده ایم .

وحید مرندی مقدم یاد آور شد: طبق ابلاغیه بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در اواخر سال ۹۵، از این پس وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اطلاعات و سازمان میراث و فرهنگی که مجوز بهره برداری صادر می کنند ملزم شدند که در زمان صدور جواز بهره برداری، متقاضی باید متعهد شود تولید خود را بر اساس یک استاندارد ملی، بین المللی یا منطقه ای اظهار کند که از آن تحت عنوان خود اظهاری یا اظهاریه انطباق (DOC) نام می بریم.

وی ادامه داد: بعد از اظهار متقاضی، وزارت صنایع در بستر سامانه مربوطه، متقاضی دریافت پروانه بهره برداری را شناسایی کرده و در سامانه استاندارد اطلاعات لازم درج و اظهارمتقاضی توسط استاندارد ثبت می شود.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: حرکت این سازمان در رویکرد جدید تحت پوشش قرار دادن تمامی کالاها است که در این زمینه مسئولیت نمونه برداری، بازرسی و کنترل کیفیت بر عهده واحد تولیدی واگذار شده است.

معاون سازمان استاندارد بیان کرد: هم اکنون ۳۵ هزار استاندارد ملی تدوین شده که از این ۳۵ هزار استاندارد حدود ۲ هزار استاندارد ملی مربوط به یک هزار فرآورده دارای استاندارد اجباری می شود.

این مسئول اضافه کرد: ۷۰ درصد از یکهزار فرآورده مشمول استاندارد اجباری تاکنون موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شده اند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود: بر اساس مطالعات انجام شده درکشورهای پیشرفته استاندارد اجباری وجود ندارد و در کشورهای عقب افتاده دارای استانداردهای اجباری و تشویقی و منطقه ای هستند.

مرندی مقدم ادامه داد: یکی از شاخص های ارتقای کیفیت بالا رفتن سطح درآمد و رفاه مردم است که در این صورت از کالاهای با کیفیت بالاتری استقبال می شود.

انتهای پیام/ج

توقف تولید خودرو پراید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.