مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: خوشبختانه در بازرسی های انجام شده استخرهای همدان مشکلی از لحاظ رعایت بهداشت و سلامت کارکنان نداشته اند.

حال استخرهای همدان خوب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی رشیدی در خصوص اهمیت استاندارد بودن شرایط ورزش و تمرین در اماکن آبی گفت: امروزه مردم صرفاً به قصد ورزش و تفریح به اماکن ورزشی مراجعه نمی کنند ، بلکه بعضاً برای با انواع گرفتاری ها و درگیری های فکری و بیشتر برای بدست آوردن آرامش روحی و روانی وارد فضای ورزشی می شوند. چنانچه فضایی مانند استخر شنا از امکانات استاندارد و منجیان متخصص برخوردار نباشد این موضوع خود می تواند مشکل ساز شود.

وی افزود: به دنبال این بازرسی انجام شده از شش استخر شهدای غواص، آبیاران، شهدای شهرداری، الوند، لاله و استخر دانشگاه بوعلی سینا علاوه بر اندازه گیری کلر و PH استخرها، نحوه تسویه کردن آب ، گند زدایی، نحوه تنظیم نور استخر، نحوه حضور ناجیان و برگه های آمادگی ناجیان غریق مورد نظارت دقیق قرار گرفت و خوشبختانه همه آنها از نظر رعایت استانداردها و بهداشت در وضعیت خوبی قرار داشتند.

وی ادامه داد: بازرسی اماکن آبی بر اساس استانداردها و به طور جامع در سه بخش ایمنی ، بهداشتی ، مراقبتی توسط بازرسان صورت می گیرد و موارد و مشکلات مشهود به منظور اصلاح امور به اداره کل گزارش می شود.

علی رشیدی اظهار داشت: با توجه به استقبال خانواده ها و در راستای کیفیت بخشی و رعایت استاندارد های لازم ، نظارت بر فعالیت کلیه اماکن ورزشی اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی توسط کارشناسان و بازرسان اداره کل و هیات نجات غریق افزایش می یابد.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: نظارت و بازرسی یکی از مهمترین وظایف واحدهای مدیریتی و نظارتی است که منجر به بهبود عملکرد و کاهش آسیب ها می شود، لذا واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل در این خصوص آمادگی دارد پس از دریافت گزارش ها و مستندات بازرسین هیات نسبت به اخطار نهایی به مدیران مکان مورد نظر اقدام نماید.

وی از موسسین و مدیران استخرها و اماکن آبی استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: این عزیزان در بازرسی های صورت گرفته نهایت همکاری را با بازرسین اداره کل و هیات در جهت ارتقاء سطح کیفی اماکن آبی همدان داشتند.

انتهای پیام/ د

نظارت بر سلامت استخرها همدان در فصل تابستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.