مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت: برای اجرای طرح هتلینگ 2 بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر 56 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

اجرای طرح هتلینگ در 2 بیمارستان استان با 56 میلیارد ریالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا صفری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و با حمایت دولت تدبیر و امید، هم اکنون هتلینگ (خدمات غیر پزشکی به بیمار بستری در بیمارستان) بیمارستان تامین اجتماعی غرضی ملایر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و بیمارستان آتیه همدان نیز بهره برداری شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح هتلینگ 2 بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر 56 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی گفت: استان همدان دارای 2 بیمارستان تامین اجتماعی شامل آتیه همدان و غرضی ملایر با 287 تخت فعال است که از این نظر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

وی افزود: استاندارد سازی اورژانس بیمارستان آتیه همدان نیز با اعتبار 15 میلیارد ریال در دست اقدام است و دستگاه ام ار ای و سی تی اسکن نیز برای این بیمارستان خریداری و بزودی نصب می شود.

صفری یکی از برنامه های در دست اقدام در سال جاری را استقرار نظام ارجاع داخلی عنوان کرد و گفت: مردم به سمت استفاده از درمانگاه های لوکس روی آورده اند و گرایش به این بیمارستان ها بیشتر شده است.

وی ساماندهی اورژانس بیمارستانی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: این طرح در بیمارستان آتیه همدان تا پایان آبان ماه امسال بهره برداری می شود و سپس استاندارد سازی بیمارستان غرضی ملایر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: راه اندازی سیستم رادیولوژی و اجرای سیستم یکپارچه اسناد پزشکی از دیگر برنامه های مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان است.

وی با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و 230 نفر در بخش درمان فعال هستند افزود: مراجعه کنندگان به پزشک عمومی در سال گذشته به بیمارستان های زیر پوشش تامین اجتماعی استان شامل غرضی ملایر و آتیه همدان 951 هزار نفر، دندانپزشک 38 هزار و 200 نفر ، پزشک متخصص 305 هزار نفر ، داروخانه 960 هزار نفر، رادیولوژی 79 هزار نفر، آزمایشگاه 227 هزار و 500 نفر و فیزیوتراپی 15 هزار و 400 نفر بوده است.

وی ضریب اشغال تخت در سال جاری را 72 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان سال قبل 82 درصد بوده و کاهش آن به دلیل این است که تعرفه عمومی غیر دولتی بوده است.

وی کل مراجعه کنندگان سرپایی سال گذشته به این 2 بیمارستان را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: به طور روزانه هشت هزار و 36 نفر به بخش درمانی مراجعه وهمچنین 33 هزار نفر بستری شدند که تعداد بستری شدگان روزانه 90 نفر است.

صفری ادامه داد: در کمیسیون پزشکی 971 پرونده سال گذشته بررسی شد که رتبه 12 کشور را در این زمینه داریم و شاخص از کار افتادگی در استان 38.75 درصد است که این رقم در کشور 32.8 درصد است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.