همدان؛

بیش از یک هزار همدانی مشمول بیمه بازنشستگی روستایی می شوند

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: یک هزار و 100 همدانی مشمول بیمه بازنشستگی روستایی می شوند.

بیش از یک هزار همدانی مشمول بیمه بازنشستگی روستایی می شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی سماواتی در جمع دهیاران شهرستان ملایر اظهار کرد: در طرح بیمه بازنشستگی روستایی افراد بالای 70 سال با سابقه 10 سال بیمه می توانند از طرح بیمه بازنشستگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تا سی ام تیرماه امسال افراد فاقد بیمه بالای 50 سال در روستاها مجاز به ثبت نام در صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که باید از این فرصت هر چه سریعتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ده گردشی در سال جاری برای ثبت نام روستاییان بیان کرد: در این طرح با کمک دهیاران، معتمدان روستاها و شوراهای اسلامی روستا به صورت خانه به خانه افراد بالای 50 سال زن و مرد شناسایی و در صندوق بیمه بازنشستگی ثبت نام می شوند.

سماواتی تاکید کرد: دهیاران در اجرای این طرح به کارگزاران ما کمک کنند تا بتوانیم با اتمام ثبت نام روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری نخستین جشن شکرانه بیمه را در این شهرستان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه روستایی و عشایری و صندوق بیمه بازنشستگی به عنوان یه ضرورت در برنامه ششم توسعه دیده شده، افزود: دولت در نظر دارد در آینده نزدیک بیمه روستاییان و عشایران به بیمه فراگیر تبدیل شود.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: از سال 93 تاکنون 50 درصد به حقوق مستمری بگیران صندوق‌های بیمه روستایی اضافه شده و در حال حاضر یک هزار و 700 تن در استان همدان از این صندوق حقوق دریافت می کنند.

سماواتی استان همدان طی سه سال متوالی در سال 93، 94 و 95 از نظر میزان جذب بیمه در این صندوق موفق به کسب رتبه دوم و سوم کشوری شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 78 هزار تن در استان همدان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند، بیان کرد: 12 هزارو 800 تن در شهرستان ملایر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که با توجه به سهمیه تکلیفی که برای کارگزاران مشخص کرده ایم، این رقم باید به 16 هزار تن برسد.

سماواتی افزود: افراد 18 سال به بالا در روستاها نیز می توانند خود را بیمه کنند و در هر خانواده بدون ممنوعیت می تواند نسبت به بیمه خود در این صندوق اقدام کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.