منطقه «گنجینه سركن و بابا حبيب» که در محدوه شهرستان های کوهدشت، رومشکان و پلدختر واقع شده جهت حفاظت از تنوع زیستی استان به مناطق شكار و صيد ممنوع استان اضافه گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  قائدرحمتی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: وسعت منطقه "گنجینه سركن و بابا حبيب" که در حوزه استحفاظی شهرستان های کوهدشت، رومشکان و پلدختر واقع شده حدود 20 هزار و 700 هکتار است که یکی از زیستگاه های حساس و بکر استان لرستان است و با توجه به ارائه مستندات مربوطه در چهارمین جلسه فنی مناطق شکار و صید ممنوع سازمان ، تحت عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع مصوب و در نهایت به استناد بند "و" ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به منا طق شکار و صید ممنوع استان اضافه گردید.

منطقه


قائدرحمتی در خصوص مناطق شکارممنوع افزود : این گونه مناطق زیستگاه‌هایی با ویژگی‌های بارز هستند که جمعیت جانوری آنها عمدتا به دلیل تخریب زیستگاه و شکار بی رویه کاهش یافته و برای مدتی محدود و به طور معمول ۳ تا ۵ سال به حمایت و حراست نیاز دارند و دراین مدت شکار ممنوع می‌شوند.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: چنانچه جمعیت جانوری منطقه‌ درمدت این دوره احیاء و ترمیم شود، بر اساس بررسی شاخص ها و با توجه به سایر معیارهای مربوطه می‌توان آن محدوده را ، به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تعیین کرد. تعیین مناطق شکار ممنوع در اصل پشتوانه‌ای برای حفاظت از ذخایر طبیعی و بررسی قابلیت ‌های مناطق، برای پیوستن به یکی از مجموعه مناطق چهار گانه محیط زیست می باشد.

انتهای پیام /د

منطقه گنجینه سركن و بابا حبيب، شکار و صید ممنوع اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.