لرستان؛

افزايش 48 درصدی تلفات غرق شدگي در سال گذشته

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان از افزايش 48 درصدی تلفات غرق شدگي در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمید رضا نظیفی اظهار داشت: در سال گذشته 46 نفر بر اثر غرق‌شدگي در لرستان جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن كه آمار تلفات غرق‌شدگي 31 نفر بود، 48 درصد افزايش يافته است.
نظیفی تاکید کرد: آمار غرق شدگان سال 95 به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 42 مرد و 4 زن بوده‌ است.
وی اظهار داشت : آمار غرق شدگان سال 94 به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 29 مرد و 2 زن بوده‌ است.
عضو شورای قضایی استان لرستان تصریح کرد: بر طبق آمار بررسی شده تلفات غرق شدگی در سال 95 در استان لرستان تعداد 16 نفر در رودخانه ها جان خود را از دست داده اند.
نظیفی تاکید کرد: همچنین در اين مدت تعداد 1 نفر در دریاچه مصنوعی یا سد، 1 نفر در استخر، 5 نفر در كانال، 2 نفر در چاه، 2 نفر در درياچه طبيعي و 19 نفر در ساير مكان ها جان خود را از دست داده اند.
مدیر کل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: غرق‌شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شوند و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند.
وی با بیان اینکه غرق شدگی از علل شایع مرگ و میر خصوصا در کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: نشانه های غرق شدگی ممکن است در اثر مایع استنشاق شده یا اسپاسم رفلکسی در حنجره رخ دهد که در ۱۰ تا ۲۰ درصد از غرق شدگی های واقعی افراد به دلیل اسپاسم رفلکسی جان خود را از دست می دهند.
نظیفی تصریح کرد: عواملی همچون بیماری صرع، عقب ماندگی ذهنی، نداشتن آشنایی کافی با قواعد شناگری، افزایش استفاده از قایق های روباز و تندرو، شنا کردن در مناطق حفاظت شده و خطر آفرین و ... زمینه ساز غرق شدگی افراد هستند.
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدهادی حسینی
۱۵:۱۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
چراکسی ازدولت مثل اتش نشانی حلال احمر کاری نمی کنن برای پیداکردن جسداین جوان بدبخت خودتونوجای خانواده اون بگذاری تروخداکاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیدهادی حسینی
۱۵:۱۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
چرا پیداش نمیکنن؟