هم‌زمان با دهه کرامت رضوی بخش شنوایی سنجی دارالشفاء امام رضا(ع) راه‌اندازی شد.

راه اندازی بخش شنوایی سنجی دارالشفاء امام رضا(ع)به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سید مهدس هاشمی‌نژاد مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در خصوص بیماری‌های دستگاه شنوایی گفت: ما در خطر کاهش میزان شنوایی و آسیب هستیم چرا که مشاغل پر سر و صدا و دارای آلودگی های صوتی زیاد، آسیب فیزیکی فراوانی به گوش می‌رسانند و عواملی هستند که می توانند باعث کاهش شنوایی شوند.

وی افزود: محاسبه میزان آسیب‌دیدگی شنوایی با استفاده از دستگاه ادیومتری یا شنوایی‌سنجی به ما کمک می‌کند که بتوانیم درمان را پیش بگیریم یا تقویت کننده صدا (سمعک مناسب) را برای بیمار تدارک ببینیم.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به ارائه این خدمات در دارالشفاء امام رضا(ع) گفت: دستگاه ادیومتری با استفاده از سیگنال‌های صوتی با فرکانس‌های خالص آستانه شنوایی فرد یعنی کم‌ترین مقدار انرژی صوتی که فرد بشنود را بررسی می‌کند.

هاشمی‌نژاد افزود: کارگران کارگاه های پر سرو صدا نیاز دارند حداقل سالی یک بار توسط دستگاه ادیومتری یا شنوایی‌سنجی بررسی شنوایی داشته باشند

وی گفت: کم‌شنوایی فقط مختص کهنسالان نیست و متأسفانه کودکان نیز ممکن است کم‌شنوا به دنیا بیایند یا بزرگسالان جوانی که در معرض آلودگی یا ضربه صوتی هستند نیز ممکن است به کم‌شنوایی دچار شوند.

هاشمی‌نژاد افزود: کم‌شنوایی می‌تواند در آینده کودکان (یادگیری گفتار و زبان، رشد اجتماعی و تحصیلی) تأثیر جدی گذاشته و در بزرگسالان نیز با کاهش کیفیت زندگی و محدود کردن ارتباطات اجتماعی فرد را به انزوا کشاند.

انتهای پیام// م.م

کم‌شنوایی فقط مختص کهنسالان نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.