معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: برنامه ریزی شده در ایام دهه کرامت دو هزار و ۲۰۰ سالمند توسط خادمان بارگاه منور رضوی به حرم مطهر مشرف شوند.

تشرف ۲۲۰۰ سالمند به حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سیدخلیل منبتی گفت: در ایام میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برنامه‌های متعددی در راستای تشرف گروه‌های خاص از اقصی نقاط کشور به حرم مطهر رضوی دارد.

وی افزود: زمینه تشرف بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از سالمندان و معلولان مشهدی که به دلیل ناتوانی قادر به تشرف به حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیستند، در این مدت فراهم شده است که به صورت روزانه در قالب گروه‎های جداگانه با همراهی خادمان از درب منازل به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می شوند.

منبتی با اشاره به تشرفات خاص در روز ولادت حضرت معصومه(س) افزود: در روز میلاد کریمه اهل بیت(س) بیش از ۴ هزار نفر از دختران ایتام، دانش‌آموزان شهرستانی، دختران شهدای مدافع حرم و دختران کارکنان آستان قدس رضوی در گروه‎های مختلف به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در دهه کرامت رضوی بیش از ۶ هزار دانش‌آموز زیارت اولی، ۱۲ هزار نفر از خانواده معظم شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافع حرم، بالغ بر ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی و همچنین بالغ بر ۸ هزار نفر از جامعه معلولان، نابینایان، ناشنوایان و بیماران خاص در قالب گروه‎های جداگانه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

وی افزود: گروه‎های زیارتی که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند در مراسمی در رواق دارالرحمه، دارالکرامه و شیخ بهائی حضور پیدا کرده و از ویژه‎برنامه‌هایی همچون قرائت زیارت امین‌الله، سخنرانی، مداحی ذاکران اهل بیت(ع) بهره‌مند و در نهایت پس از زیارت حضرت رضا(ع) در میهمانسرای حضرت رضا(ع) از خوان پربرکت این حضرت متنعم می‎شوند.

انتهای پیام// م.م

تشرف 4هزار نفر از دختران ایتام به حرم رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.