شهید قاسمی به وقت دیگران اهمیت و احترام می گذاشت و به موقع سر قرار حاضر می شد.

زندگی نامه شهید قاسمی/وقت شناسی ویژگی بارز شهیدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام حاج شیخ عبدالوهاب قاسمی سال 1312 در یک خانواده روحانی به دنیا آمد. در سال 1334 به حوزه علمیه مشهد رفت و در حوزه درس آیات عظام هاشم قزوینی و آیت الله سید هادی میلانی تا مرز اجتهاد پیش رفت. از آغاز نهضت به رهبری امام خمینی (ره) با شجاعت در مشهد در خط مقدم جبهه مبارزات سیاسی قرار گرفت. به دلیل شیوه سخنرانی و سبک مخصوصی که داشت، در ماجرای 15 خرداد 42 دستگیر شد. 

با پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین قاسمی، خدمات گسترده ای را برای مستحکم کردن پایه های حکومت عدل الهی در کشور و مازندران ایفا نمود. هر جا که لازم می دید، وارد صحنه می‌شد. خود را سرباز ولایت می دانست و در دفاع از آن ذره ای به خود تردید راه نمی داد. با جریان‌های فکری منحرف و گروهک‌های خود فروخته ضدانقلاب، همیشه در مبارزه بود و با عشق عمیقی که به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشت، ‌خط سرخ شهادت را به خوبی پیمود. او همچنین به عضویت در حزب جمهوری اسلامی درآمد و معاونت کمیته انقلاب اسلامی ساری را عهده دار شد.

 

 شهید قاسمی در سنگر خانه ملت

مردم ساری با اعتماد و اعتقادی که به خط فکری و مبارزاتی شهید قاسمی داشتند، از او خواستند تا نمایندگی آنان را در مجلس شورای اسلامی قبول کند. او نیز برای تداوم انقلاب و جانبازی در مسیر نهضت حضرت امام خمینی (ره) و خدمت به مردم، این مسئولیت سنگین را به امانت از مردم ساری پذیرفت و با رای اکثریت آنان به سنگر مجلس رفت. شهید در مجلس همچنین به عضویت کمیسیون امور اوقاف و خدمات کمیته‌های امداد و خیرات درآمد و منشأ اثر خدمات فراوان شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالوهاب قاسمی در خانه ملت نیز برای تحقق احکام دینی در جامعه و انطباق کلیه سیاست‌ها و دستور العمل‌ها بر اساس آن تلاش کرد. وی در این خصوص در بخشی از سخنان پیش از دستور در هشتاد و ششمین جلسه علنی مجلس چنین می گوید: «اگر دین در جامعه نبود و نباشد و اگر ملاحظه خدا در جامعه حاکم نگردد، هر انسانی در حد خود همانند عده ای که از شرایط مقتضی و فرصت های مناسب حداکثر تلاش را برای نیل به اهداف شوم و پلید ابلیسی خود دارند، خواهند داشت، آنها هم آنچنان عاجز نیستند اما این دین است که مرزها و حدها را می‌آورد و هر انسان متدین را در چارچوب قانون الهی و حفظ حقوق و حدود همگان مقید می کند. و این یکی از مفاهیم بلند تدین است در مقابل تخصص خشک و دور از تقوای دینی، اسلام در میان همه ادیان الهی کامل ترین دین است و دینی است پایدار و آئینی است ابدی».

 

وقت شناسی ویژگی بارز شهید


او عالمی روشن اندیش و مدیر بود. او توانسته بود با درایت هدف خود را شناسایی و بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی قدم در راه آن بگذارد.

او به وقت عبادت، از دنیا می رهید. به وقت مبارزه پر خروش و بی قرار و به وقت حضور در خانواده، همسری فداکار و پدری مهربان بود.

و دقیقاً در کارها پیرو نظم و انضباط بود و در زمان بندی به گونه ای رفتار می کرد که برنامه‌هایش با یکدیگر تداخل نکند. چنانچه با کسی وعده می نمود، در لحظه مقرر حاضر می شد. او هر کاری را در ساعت خود انجام می داد و با دقت و مهارت از تداخل امور در یکدیگر جلوگیری می کرد. شهید قاسمی به وقت دیگران اهمیت و احترام می گذاشت و به موقع سر قرار حاضر می شد.


حجت الاسلام و المسلمین عبدالوهاب قاسمی، شامگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در کنار خداباوران و خمینی یاوران به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

شهید قاسمی در سنگر خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اعظم دهقان لفورکی
۱۸:۵۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
باسلام
بنده با افتخار باید بگویم که مرید آن شهید بزرگوار بودم و رفیق و دوست خوبی بودم برای فرزندان آنبزرگوار مرحوم آقا باقر و شهید آقا صادق از همین فرصت استفاده میکنم سلام درود خدا به ارواح آن بررگواران@
آخرین اخبار