رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: ۱۹۰ طرح صنعتی و تولیدی نیمه تمام در استان فارس وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه ۱۹۰ طرح صنعتی و تولیدی نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در استان وجود دارد، گفت: امیدواریم امسال از محل تسهیلات طرح رونق تولید بتوانیم بخشی از این طرح‌ها را که زمینه ایجاد بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی را فراهم می‌کند، تکمیل کنیم.


وی با بیان اینکه از مجموع ۵۰ طرح حوزه اقتصاد مقاومتی موجود در کشور که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بیش از ۶۰ درصد اعلام شده، سه طرح آن متعلق به استان فارس است، ادامه داد: یکی از این طرح‌ها کارخانه سیمان خاکستری نی ریز با سرمایه گذاری ۴۳۶ میلیارد تومان و تولید سالانه یک میلیون تن سیمان است.


همتی اظهار داشت: طرح کارخانه سیمان خاکستری نی ریز که زمینه ساز ایجاد اشتغال برای ۳۷۴ نفر است با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد، نیمه نخست سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد.


وی بیان کرد: طرح فولاد نی ریز نیز که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با ۸۰۰ هزار تن تولید سالانه، سرمایه گذاری ۳۴۵ میلیارد تومان و ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی، شهریورماه ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.


همتی گفت: طرح کربنات سدیم کاوه شهرستان فیروزآباد نیز با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد تومان، تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن و ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر، با در نظر گرفتن اینکه هم اینک ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیمه دوم سال ۹۶ افتتاح می‌شود.


وی ادامه داد: امسال از سوی صندوق توسعه ملی ۷۰۰ میلیون دلار برای این استان در نظر گرفته شده که تا کنون از محل این اعتبار ۱۸ میلیون دلار به صادرکنندگان پرداخت شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: در سال ۹۴ میزان صادرات استان فارس از نظر وزنی بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که این میزان در سال ۹۵ به بیس از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش یافت.


همتی گفت: از نظر ارزشی نیز میزان صادرات غیر نفتی استان فارس در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بیانگر ۴۴ درصد افزایش است.


وی ادامه داد: در مجموع و به طور میانگین صادرات استان فارس در سال ۹۵ به لحاظ ارزشی ۴۴ درصد و به لحاظ وزنی ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، ارزش صادرات این استان در سال ۹۵ را یک هزار و ۴۳ میلیون دلار برشمرد و افزود: امسال نیز در نظر داریم که این رقم را به بیش از یک هزار و ۳۴۰ میلیون دلار برسانیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: در بحث اعزام هیات تجاری و پذیرش هیات‌های خارجی نیز در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد ۴۸ درصدی را شاهد بودیم.
انتهای پیام/ر

ایجاد بیش از 2 هزار فرصت شغلی با بهره برداری از طرح های صنعتی و تولیدی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار