نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذارای برای تملک زمین، زیر ساخت‌ها و اخذ مالیات بر افزرش افزوده با مشکلات مواجه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار  امروز در گردهمایی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان که با حضور مسؤولان ارشد استانی در دهکده گردشگری گلستان‌کوه خوانسار اظهار داشت: با توجه به جمعیت شهرستان خوانسار عمده‌ترین مشکلات عدم اشتغال پایدار است و همین علت اصلی مهاجرت جوانان به دیگر استان‌ها و شهرهای کشور شده است.

وی افزود: جاذبه‌های گردشگری مانند گلستان‌کوه، پارک سرچشمه، سنگ شیر و سرچشمه حتی مهمانسراها و خانه‌های تاریخی زیادی در شهرستان‌های خوانسار وجود دارد، افزود:به دلیل عدم تخصیص اعتبار و مشکلات سرمایه‌گذاری شاهد تخریب خانه‌های تاریخی هستیم و حتی تعدادی زیادی از بناهای و خانه‌های تاریخی به ثبت نرسیده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم ارائه یارانه، عدم معافیت مالیاتی و عدم مشوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات صنعت شهرک صنعتی یکی از مشکلات دیگر شهرستان است، افزود: سرمایه‌گذاری برای تملک زمین، زیرساخت‌ها و اخذ مالیات بر ازرش افزوده با مشکلات مواجه هستند.

بختیار با بیان اینکه در بخش تأمین اجتماعی بروکراسی اداری یکی از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در شهرک صنعت خوانسار را به دنبال دارد، گفت: سوله‌های شرکت کاج سال‌های متوالی است که ساخته شده اما متأسفانه این سرمایه‌ رها شده است و با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با راه‌اندازی این شرکت حدود سیصد نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان خوانسار، گفت: قبل از طرح تحول سلامت منابع کافی در اختیار نداشتیم اما پس از اجرای طرح تحول سلامت منابع مالی خوبی در مجلس اختصاص داده شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که با کمبود پزشک متخصص و رادیولوژی در شهرستان خوانسار مواجه هستیم، افزود: روزانه تعداد زیادی بیمار از شهرستان خوانسار به  نجف‌آباد و اصفهان اعزام می‌شوند که برخی از بیماران در هنگام اعزام جان خود را از دست می‌دهند، همچنین متخصص زنان و زایمان 23 روز در شهرستان خوانسار مستقر است و در این زمینه دچار مشکل عدیده‌ای هستیم.

بختیار با اشاره به  پروژه فاضلاب خوانسار، گفت: این پروژه به دلیل نفوذپذیری خاک و سنگلاخی بودن زمین و شیب زیاد در اولویت قرارگرفته است و با کمک و مساعد مسؤولان آب و فاضلاب استان در تسریع این پروژه این طرح به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خوانسار در سه بخش زنبورداری، دامداری و کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد، گفت: وجود 350 رشته حلقه چاه در شهرستان با حدودی مشکل آب کشاورزی را رفع می‌کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمربندی دامنه- خوانسار سال‌های متوالی به دلیل کمبود اعتبار معوق مانده داست، تونل بوئین میاندشت- خوانسار با مشکل ریزش مواجه است که در  مواقعی کار معوق می‌ماند، در صورت قرار گرفتن ردیف اعتبار از طریق این تونل جاده اراک به شهرکرد احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خوانسار 4 حوزه علمیه و 5 دانشگاه‌‌ وجود دارد، افزود: دانشگاه ریاضی به همت خیر والامقام جواهری در شرایط مطلوبی قرار گرفت است، سال گذشته نیز حذف ردیف بودجه این دانشگاه بر طرف شده است.

بختیار با اشاره به اینکه تأسیس شهرک گلخانه در دستور کار قرار گرفته داست، افزود: در این زمینه 6 هکتار زمین در روستای خم پیچ تملک شده است و مشکل عمده این گلخانه در زمینه کمبود آب وجود دارد که در صورت رفع مشکلات آب این گلخانه تأسیس خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار