مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام از احداث 19 سایت آبرسانی روستایی در قالب 9 مجتمع در این استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،نورالله تیموری بیان کرد: در مدت چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید 35 روستای استان از چرخه آبرسانی سیار خارج و به شبکه آب شرب متصل شدند.


وی از آبرسانی سیار به 51 روستای استان خبر داد و گفت: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع ‌ها ، تا پایان امسال 20 روستای دیگر را از گردونه آب‌رسانی سیار خارج کند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام با اشاره به توجه ویژه دولت برای رفع مشکل آبرسانی روستاهای استان، خاطرنشان کرد: هم اکنون 19 سایت آبرسانی روستایی در قالب 9 مجتمع و با 310 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته در حال ساخت است.


تیموری تاکید کرد: این سایت های آبرسانی با ظرفیت تولید 275 لیتر در ثانیه جهت آبرسانی به 147 روستا در شهرستان های آبدانان، ایلام، چرداول، دهلران، بدره و مهران احداث می شود.


وی با اشاره به توجه ویژه دولت برای رفع مشکل آبرسانی روستاهای استان، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم (سال 92 تاکنون) 564 میلیارد ریال برای اجرای طرح های بخش های مختلف آبرسانی به روستاهای این استان هزینه شده است.


تیموری به فعالیت های انجام شده در مدت فعالیت دولت یازدهم در حوزه آبرسانی روستایی اشاره کرد و افزود: 293 کیلومتر خطوط انتقال (تعویض و احداث)، 88 کیلومتر شبکه توزیع و حفر هفت حلقه چاه عمیق از جمله اقدام های انجام شده در مدت یاد شده (سال 92 تاکنون) برای آبرسانی به روستاهای استان است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام تاکید کرد: احداث 14 هزار و 100 متر مکعب مخزن آب، 22 کیلومتر خط انتقال، احداث 11 ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب ساختمان آزمایشگاه از دیگر فعالیت های انجام شده این شرکت در مدت بیش از سه سال و نیم فعالیت دولت تدبیر و امید است.


وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب در سطح روستاهای استان گفت: به طور قطع مدیریت مصرف می‌تواند به ما در عبور از بحران آبی یاری دهد که به طور قطع این کار نیازمند همکاری همه مردم است.

 

انتهای پیام/ع

19 سایت آبرسانی روستایی در قالب 9 مجتمع در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.