ملی پوش بسکتبال کشورمان به دلیل گوش دادن به موسیقی قبل از دیدار ایران مقابل چین از تیم ملی خط خورد.

 به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسن‌زاده، بسکتبالیست کشورمان که  بلافاصله پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات دوستانه با چین نامش از اردوی تیم ملی خط خورد، مسئولان فدراسیون دلیل آن را مشکلات شخصی بیان کردند اما این اتفاق و دلایل سبب شد تا خیلی‌ها به دنبال پشت پرده از اتفاقاتی باشند که منجر به اخراج فوروارد تیم‌ملی بسکتبال و مشخص شد که دلیل آن گوش کردن به موزیک پیش از آغاز رقابت تیم ملی کشورمان بوده است.

در مورد اینکه این اتفاق از لحاظ قوانین اردویی در هر تیم ملی متفاوت است بحثی نیست اما کارشناسان و روانشناسان متخصص در این امر موضوع را  به طور کامل تجزیه و تحلیل کردند.

 سید احمدقاضی عسگر، مشاور مرکز مشاوره  آکادمی ملی المپیک در مورد موضوع محرومیت این ورزشکار به دلیل گوش دادن به موسیقی به خبرنگار ما گفت:درست نیست به بازیکن خرده بگیریم زیرا هر ورزشکاری برای آماده سازی ذهن خود برای مسابقه، برنامه هایی دارد.

قاضی عسگر ادامه داد: ورزشکاران برای کاهش استرس موزیک گوش می دهند، این امر طبیعی است و در تمام دنیا رواج دارد. برای مثال مایکل فلپس پیش از هر مسابقه، موزیک گوش می داد تا  استرس خود را کاهش دهد.

مشاور مرکز مشاوره ای آکادمی ملی المپیک در پایان گفت: موزیک گوش دادن نه تنها برای کاهش استرس موثر است بلکه در رشته های مبارزه ای که نیاز به هیجان دارد نیز با انتخاب ریتم مناسب بسیار مفید واقع می شود.گوش دادن به موسیقی قبل از مسابقات به قدری مهم و موثر است که کتاب ها و مقالات  بسیاری نیز در این باره نوشته شده است. 

موزیک گوش دادن بازیکن تیم ملی بی انضباطی نیست

همچنین محمد کرمانشاهی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در این خصوص اظهار داشت: موزیک گوش دادن بی انضباطی محسوب نمی شود اما درصدد هستیم تا جلسه کمیته انضباطی را تشکیل و در خصوص وضعیت این بازیکن تصمیم گیری کنیم.

او ادامه داد: هنوز نمی دانم جلسه کمیته انضباطی چه زمانی تشکیل می شود و در جریان نیستم اما موزیک گوش دادن بی انضباطی محسوب نمی شود و هیچ حکم خاصی ندارد.

رئیس کمیته انضباطی در پایان گفت: جلسه کمیته انضباطی را تشکیل می دهیم و درباره اینکه آیا وی می تواند تیم ملی را در مسابقات کاپ آسیا 2017 لبنان همراهی کند، تصمیم گیری می کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار