صفرزاده گفت: نوع تشکیل جلسه شورای سیاست گذاری جزء پدیده هایی عجیب و نوظهور در فدراسیون بسکتبال است.

ویرایش// روش شورای سیاست گذاری لیگ، پدیده نوظهور فدراسیون بسکتبال استبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه شورای سیاست گذاری لیگ برتر بسکتبال فردا با حضور مسئولان فدراسیون بسکتبال و همچنین برخی از باشگاه ها برگزار خواهد شد.اما تنها برخی از باشگاه ها به این جلسه دعوت شدند و قرار است برای لیگ برتر این فصل تصمیم گیری کنند که این مسئله سبب ناراحتی دیگر باشگاه های شده است. این جلسه صبح فردا در تالار آزادی برگزار خواهد شد.

 امیر حسین صفرزاده مدیر عامل باشگاه بسکتبال  شیمیدر در مورد  تشکیل جلسه هماهنگی و شورای سیاست گذاری لیگ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تشکیل این نوع جلسه و  شورای سیاست گذاری جز پدیده هایی عجیب و نوظهور در فدراسیون بسکتبال است. برای داشتن یک لیگ منسجم و هدفمند، فدراسیون بسکتبال بایستی ابتدا نظرات، انتقادات و پیشنهادات باشگاه ها، که ارکان اصلی لیگ محسوب می شوند را در خصوص لیگ سال گذشته دریافت کند تا با رفع معایب و تقویت محاسن بتوان برای لیگ امسال سیاست گذاری کرد.

حامیان مالی والیبال را به بسکتبال ترجیح می دهند

او  افزود: نه تنها این کار صورت نگرفته است بلکه فکر می کنم تنها 2 باشگاه به این جلسه دعوت شدند. همین نوع تفکر و برخورد است که باعث می شود حامیان مالی و بخش خصوصی والیبال را به بسکتبال ترجیح دهد. با کمال احترام برای افراد ولی یک عده می خواهند بدون آگاهی از نقطه نظرات باشگاه ها برای آنان تصمیم بگیرند. بعد از آن باشگاه ها را دعوت می کنند و می گویند شورای سیاست گذاری تصمیم گرفته که بدین صورت باشد. کجای دنیا را سراغ دارید که به این شکل عمل کنند؟

 انتظار ثبات در باشگاه ها را نداشته باشیم

‎صفرزاده بیان کرد: تشکیلات و سازمان لیگ بایستی از مدیریت فدراسیون مستقل شود و با تدوین ساختاری اصولی و با تشکیل اتحادیه های مختلف اعم از باشگاه ها، بازیکنان، مربیان تصمیم سازی و برنامه ریزی صورت گیرد. هر سال قوانین را بنا به منفعت گروهی تغییر می دهند. نحوه برگزاری لیگ، سهمیه بندی، قوانین اجرایی و انضباطی هر سال تغییر می کند و ما انتظار ثبات در باشگاه ها را داریم که امکان پذیر نیست.

 ‎مدیر عامل باشگاه شیمیدر افزود: برای لیگ دسته یک محدویت سنی مشخص کردند و تعدادی زیادی بازیکن که عاشق بسکتبال هستند، خانه نشین شدند. جالب این که لیگ دسته دو بدون محدودیت سنی برگزار می شود. در واقع یک تیم زمانی که از دسته دو به دسته یک صعود می کند، بایستی کل نفرات خود را تغییر دهد و هنگامی که از دسته یک به لیگ برتر صعود می کند، باز هم بایستی بیشتر نفرات خود را تغییر دهد. این باعث بی ثباتی نیست؟

  فدراسیون در برنامه ریزی ضعف دارد

‎صفرزاده در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این مسائل حاکی از ضعف در برنامه ریزی و تدوین قوانین است. شیمیدر هم با توجه به همین نوع تفکر فدراسیون بارها همانند سایر باشگاه ها در مقاطع مختلف متضرر شده است و با این جو مدیریتی حاکم در فدراسیون بسکتبال بعید می دانم تغییری در این شرایط صورت گیرد. هیئت مدیره باشگاه نیز جلسه ای را هفته آینده برگزار خواهد کرد تا در این خصوص تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

 

تشکیل جلسه شورای سیاست گذاری فدراسیون بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار