استاندار کرمان گفت : اقتصاد مقاومتی کاری مردمی است و دولت هیچ نقشی در آن ندارد و رونق روستاها در اولویت برنامه های اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه اقتصاد مقاومتی روستای سیریز گفت : با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی در استان باید به روستاها بیشتر توجه شود تا بتوانیم به اهداف خود که رونق و توسعه اقتصادی است ، برسیم .
وی افزود : اقتصاد مقاومتی کاری مردمی است و دولت هیچ نقشی در آن ندارد.
رزم حسینی با اشاره به مشکلاتی که در روستای سیریز وجود دارد گفت : با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دهستان سیریز باید اشتغال برای جوانان این روستا فراهم شود .
وی افزود : در روستای سیریز دامداری و کشاورزی به ویژه گلخانه ها می توانند زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند.
رزم حسینی با اعلام اینکه با تمام جدیت مشکلات باید دنبال شود و دولت هم باید در این زمینه حمایت کند ، گفت : مشکلات این روستا را در اولویت قرار میدهیم و با توجه به زمان بر بودن اما تمام تلاش خود را می کنیم.
امیری نماینده ی مردم زرند گفت : روستای سیریز از روستاهای بکر و با ظرفیتی است که اگر درصدی از درامد پسته در این منطقه هزینه شود پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.
وی افزود : در حال پیگیری هستیم تا مشکلات این روستا به ویژه مشکل گاز را به زودی حل کنیم.
امیری به اهمیت وجود گاز در این روستا اشاره کرد و گفت : دولت موظف است تا گاز را تامین کند تا صنایع این منطقه فعال شوند.
وی با اعلام اینکه 11 کیلومتر خط 20 کیلو ولت در این منطقه با هزینه 500 میلیون تومان اجرا شده است گفت: تمام تلاش خود را برای اجرای آسفالت 10 تا 15 کیلومتری باقی مانده این روستا خواهیم کرد.
حسن زاده مدیر عامل جهاد نصر و معین اقتصادی منطقه سیریز نیز در این جلسه به مشکلات این روستا اشاره کرد و گفت : نبودن درمانگاه شبانه روزی ، ضعیف بودن اینترنت همراه ، نبود گاز خانگی ، نبود فضای سبز مناسب ، کمبود امکانت ورزشی و نبودن فضای سبز مناسب وعدم وجود جایگاه سوخت شبانه روزی از مشکلات اصلی این روستا است.
وی با اعلام اینکه تا کنون جهاد نصر بیش از 6 میلیارد در این روستا هزینه کرده است ، افزود :در این منطقه اقتصاد حاصل از پسته در حدی است که میتواند بسیاری از مشکلات این روستا را حل کند .
حسن زاده گفت : راه اندازی شهرک صنعتی ، بهبود وضعیت دامپروری و کشاورزی و ایجاد مجتمع خوداشتغالی یا بازارچه خدمات بین راهی در حال پیگیری است.
وی به مشکلات کارخانه های گندله اشاره کرد وافزود: زیر ساخت ها مشکل دارد و ما با مشکلات برق و گاز مواجه هستیم.
حبیب الله خنجری فرماندار زرند گفت :تا کنون 107 پروژه را در این منطقه آغاز کردیم که 50 درصد آن به نتیجه رسیده است و بقیه پروژه ها 25 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود : جشنواره ی روستایی که برگزار شد و جشنواره ی سیریز و زعفران دشت خاک که در روزهای آینده برگزار می شود از مصوبات ما در سالذ 96 بوده است.
خنجری گفت : امیدواریم مشکلات این روستا مورد توجه استاندار و مسئولین قرار بگیرد تا بتوانیم توسعه اقتصادی را با سرعت بیشتر پیش ببریم
ابراهیمی امام جمعه سیریز زرند گفت : این روستا منطقه ای است که به ازای هر 40نفر یک شهید تقدیم اسلام کرده است .
وی افزود : این منطقه هیچونه گرایش نفاق نداشته وباید بیشتر به مردم آن توجه شود .
ابراهیمی با اعلام اینکه منطقه سیریز مستعد پذیرش سرمایه گذاران است گفت : باید به پیشرفت همه جانبه آن از سوی استاندار بیشتر توجه شود.
انتهای پیام/ی

رونق روستاها در اولویت برنامه های اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار