معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت : ۹۷ درصد از افراد ۱۰ تا ۴۹ سال سمنان باسوادند و شمارش معکوس برای پایان بی‌سوادی در این استان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سبوحی معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش استان سمنان در گردهمایی کارشناسان سواد آموزی شهرهای استان سمنان که در دامغان بر گزار شد از افزایش ۱.۵ درصدی افراد باسواد ۱۰ تا ۴۹ ساله این استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین نتایج سرشماری رسمی، ۹۷ درصد از افراد ۱۰ تا ۴۹ سال سمنان باسوادند و لذا با این رشد صعودی، شمارش معکوس برای پایان بی‌سوادی در  استان سمنان آغاز شده است.

 

وی افزود : به منظور ترغیب افراد به سوادآموزی آن دسته از بی‌سوادانی که در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت و با سواد شوند، پاداش می گیرند .

 

سبوحی تصریح کرد: در قالب طرح بن بی‌سوادی، هر فرد بی سوادی که در کلاس‌های آموزشی شرکت کند 10 میلیون ریال به عنوان پاداش دریافت می‌کند.

 

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه 97 درصد مردم استان سمنان با سواد هستند گفت: دو هزار نفر بی‌سواد در استان سمنان شناسایی شدند.

 

سبوحی تصریح کرد: سامانه ثبت فراگیران سواد برای شناسایی و آموزش بی سوادان در استان سمنان به عنوان بانک اطلاعاتی راه‌اندازی شده است.


انتهای پیام / ه


97 درصد از مردم استان سمنان با سواد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.