دبیر ستاد اربعین حسینی؛

امسال 10 هزار زائر اردبیلی در همایش اربعین حسینی حضور می یابند

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل گفت: امسال ۱۰ هزار نفر زائر از استان اربعین در همایش بزرگ اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هوشنگ شهبازی، دبیر ستاد اربعین حسینی گفت: امسال ۱۰ هزار نفر زائر از استان اربعین در همایش بزرگ اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات حضور می یابند و ۱۲۰۰نفر تبعه آذری نیز در موکب های استان اردبیل در داخل مرزهای ایران و عراق پذیرش می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته، دیوانیه و سامرای عراق محل استقرار موکب های استان اردبیل در داخل مرز عراق و امامزاده صدرالدین و بیله سوار محل پذیرائی و پذیرش از زائران کشور همسایه در داخل استان بود افزود: امسال علاوه بر مراکز امامزاده صدرالدین اردبیل و موکب شهرستان بیله سوار ، مرز خسروی محل تردد زائران ۱۵ استان کشور و استقرار موکب استان اردبیل خواهد بود و داوطلبان ایجاد موکب نیز می توانند با مراجعه به ستاد عتبات عالیات هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

شهبازی اظهار داشت : در طول 20 روز حضور موکب استاندار اردبیل در مرز خسروی ، بیش از 200 هزار نفر زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا خدمات رسانی می شود.
وی از تشکیل این ستاد در قالب 9 کمیته با عضویت دستگاه ها ، ادارات و سازمان ها و اقشار مختلف مردم خبر داد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در این جلسه بر تقویت نقاط قوت برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: موضوع اربعین حسینی وظیفه دائمی ستاد است و همه ساله باید باشکوهتر از سال گذشته برگزار شود و باید تلاش کنیم با بهره مندی از تجارب سال های قبل، نقاط قوت را تقویت و از نقاط ضعف برگزاری این گردهمایی عظیم کاسته شود.

وی افزود:امسال نیز طبق روال سال های قبل همه دستگاه ها همکاری صمیمانه با ستاد اربعین داشته باشند و ریالی از اعتبارات دولتی به این امر هزینه نخواهد شد.

مشاور امور ایثارگران و نماینده تام الاختیار استاندار اردبیل در ستاد عتبات عالیات نیز گفت:شورای اصناف، اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و تجارت، شرکت های واحد اتوبوس رانی و مردم حسینی و عشایر استان اردبیل بیشترین همکاری و مشارکت را در جمع آوری نذورات مردمی داشتند .

رحیم صدقیان ادامه داد: امسال  نیز مردم حسینی استان بیش از 300میلیون تومان نذورات نقدی جهت هزینه در موکب ها مشارکت نقدی داشته اند.

هوشیار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز گفت: بدلیل در پیش بودن موسم اعزام  زائران خانه خدا و حج بیت الله الحرام فعلا نام نویسی زائرین اربعین حسینی انجام نمی شود و زمان نام نویسی متعاقبا اعلام می شود.

 

انتهای پیام/ح

پذیرش بیش از 1200 زائر تبعه آذری در موکب های استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.