31 گردشگر اروپایی امسال با سفر به شهرستان نهبندان از بیابان جهانی لوت و روستای دهسلم بازدید کردند

بازدید 31 اروپایی از بیابان جهانی لوتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت: این گردشگران از ایتالیا، آلمان و فرانسه به خراسان جنوبی سفر و از بیابان لوت بازدید کردند.


وی تعداد اقامتگاه های بوم گردی میراث فرهنگی در دهسلم را 2 اقامتگاه ذکر کرد و افزود: 19 اقامتگاه بوم گردی در روستای دهسلم با همکاری کمیته امداد در دست ساخت است.


رضایی ملکوتی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و گرمای بیش از حد هوا در شش ماهه اول سال، حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی تا این زمان کم سابقه بوده به طوریکه تعداد گردشگران خارجی در مدت مشابه پارسال 4 نفر بوده است.


مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت وسعت بیابان لوت را بیش از 50 هزار کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: بزرگترین بیابان ایران، گرم ترین نقطه زمین، وجود بلندترین هرم های ماسه ای در آن و وجود بلندترین گلدان های صحرا به طول 12 متر از ویژگی های شاخص این بیابان است.


این بیابان بطور مشترک بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان است که 29 مرداد 1393 به شماره 203 در فهرست میراث طبیعی - ملی ثبت شد.
پرونده این اثر در سال 2015 برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال و 28 تیر 1395 در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

منبع:صداوسیما
انتهای پیام/ک


31 گردشگر اروپایی از بیابان لوت و روستای دهسلم بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.