فرماندار ریگان گفت :بیش از 1میلیارد ریال خسارت ناشی از حمله پلنگ به دامداران وعشایر ریگانی پرداخت خواهد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،امین باقری افزود: با توجه به حمله پلنگ به دامداران وعشایر شهرستان ریگان محیط زیست تا کنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است .
وی بیان داشت با مشاهده سه قلاده پلنگ در مناطق کوهستانی وعشایری ریگان این گونه نادر نیاز به حمایت جدی از طرف محیط زیست دارد .
فرماندار ریگان ابراز داشت طی بازدید از مناطق کوهستانی شهرستان وادعای دامداران مبنی بر خسارات وارده از سوی پلنگ ایرانی خسارات عشایر در دستور کار قرار گرفت .
باقری افزود:در این بازدید مقرر گردید محیط زیست استان پیگیریهای لازم جهت پرداخت خسارتهای ناشی از حمله وحوش خصوصا پلنگ را پیگیری واقدام کند ودر این راستا از طریق ماده 10و12مبلغ یک میلیارد ریال جهت این امر از طریق فرمانداری تخصیص یابد .
وی یاد اور شد: با توجه به اینکه اداره محیط زیست در شهرستان ریگان طی چند سال راه اندازی شده است مسئولین استان نسبت به حمایت از این اداره اهتمام جدی داشته باشند .
فرماندار ریگان تصریح کرد: شهرستان ریگان یکی از شهرستانهای شرقی استان کرمان می باشد که دارای گونه های نادر جانوری در این منطقه می باشد .
باقری گفت: وجود مار دو شاخ، اهوی جبیر ایرانی، هو بره و سوسمار دم تیغی از جمله گونه های نادر جانوری در این شهرستان می باشد .
وی عنوان کرد: شهرستان ریگان در شرق استان کرمان قرار دارد که خواستگاه زیستگاه جانوری شرق استان است.

انتهای پیام/ی

پرداخت خسارات ناشی از حمله پلنگ به دامداران ریگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار