در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نسخه نایاب شاهنامه برای اولین بار مصور می‌شود

گروهی از فعالان عرصه نقاشی پشت شیشه با مشارکت بنیاد فردوسی، نسخه نایاب شاهنامه را برای نخستین بار مصور می‌کنند.

نسخه نایاب شاهنامه برای نخستین بار مصور می‌شودمرضیه کمانیان، استاد عرصه نگارگری و نقاشی پشت شیشه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مصور شدن نسخه نایاب شاهنامه به دست برخی از فعالان حرفه‌ای عرصه نقاشی پشت شیشه خبر داد و اظهار داشت: این کار برای نخستین بار انجام خواهد شد.

وی افزود: گروهی از فعالان حرفه‌ای عرصه نقاشی پشت شیشه با مشارکت بنیاد فردوسی بر روی نسخه نفیس و نایابی از شاهنامه فردوسی کار می‌کنند. این هنرمندان نسخه نایاب شاهنامه را به صورت نقاشی پشت شیشه مصور می‌کنند.

گفتنی است؛ شاهنامه یکی از شاهکار‌های زبان و ادبیات فارسی بوده و بنا بر آنچه در آن آمده زبان فارسی را احیا کرده است. این کتاب در طول ۳۰ سال به نگارش درآمده و همواره در مرکز توجه فعالان عرصه‌های مختلف هنری قرار گرفته است.

یادآور می‌شود؛ نقاشی پشت شیشه هم یکی از عرصه‌های هنری و شاخه‌ای از نقاشی ایرانی بوده که فعالانش توانایی بالایی در به تصویر کشیدن داستان‌های اسطوره‌ای و ملی دارند.

خاطرنشان می‌شود؛ همواره ترکیب هنر و ادبیات تأثیر بسزایی در حفظ و نگهداری اندوخته‌های فرهنگی، هنری و تاریخی کشور‌ها و تمدن‌ها داشته است.


انتهای پیام/

 

نقش شاهنامه روی شیشه!

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار