رئیس مجلس بر لزوم توجه بیشتر به مساله معیشت و رفع مشکلات اقتصادی در روستاها تاکیدکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی لاریجانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی افزود: تنها با تامین امکانات زیرساختی مانند آب و برق مشکلات معیشتی روستاییان رفع نمی شود بلکه توسعه سرمایه گذاری و ایجاد شغل نیز از مولفه های مهم در کاهش مشکلات اقتصادی این مناطق است.

وی ادامه داد: باید تسهیلات با سود کم در اختیار روستاییان قرار گیرد تا ظرفیتهای این بخش در مسیر توسعه و رونق اقتصادی آنها بسیج شود. هر زمان درآمد مردم از طریق سرمایه گذاری و ایجاد فرصتهای اقتصادی افزایش یابد موتور اشتغال در این مناطق بیشتر به حرکت در می آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) پارسال با تخصیص منابع اعتباری مطلوب اقدامات خوبی به منظور سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای مددجویان و روستاییان در سطح کشور انجام داد.

وی افزود: توزیع یارانه به یک میزان برای همه دهکها صحیح نیست و بسیاری از اشخاص غیرنیازمند هم از یارانه برخوردار می شوند. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یارانه اقشار محروم و زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از امسال پنج برابر افزایش می یابد. مجلس توجه خاصی به رفع مشکلات معیشتی این قشر دارد.

لاریجانی ادامه داد: با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص می یابد.

وی همچنین همراهی با دولت را برای تخصیص اعتبارات تکمیل طرحهای عمرانی نیمه تمام از دیگر اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.

انتهای پیام/س

اختصاص اعتبار برای اشتغال روستاییان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۲:۴۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
فقط با تزریق پول نمیشه مردم رو تویه روستا نگه داشت یکی از مشکلات روستاییان مشکل ابه و خشکسالی دوم امکانات درمانی که وجود نداره نهایت یه پزشک تازه کار داره بجایه اینکه درمانت کنه بدترت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
ببخشید یه سوال//از این یارانه ها به اقشار محروم هم میدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
خدا قوت پهلوان مگه